"Va trebui sa facem sacrificii si de o parte, si de cealalta, si de partea managementului, care va trebui sa inteleaga ca trebuie sa renunte la unele lucruri, chiar si la o parte din salariu. Ca sa putem sa cerem tuturor ceilorlalti oameni din companie sa accepte anumite renuntari, va trebui si noi sa... Luam in calcul ajustari de personal si de salarii", a spus Demetriade.

El a afirmat ca Tarom are 2.090 de angajati si ca sunt anumite zone de activitate in care salariile sunt extrem de mici, care nu conteaza foarte mult in bilant, dar sunt activitati care, daca sunt pastrate, chiar cu salarii mici, nu aduc niciun avantaj, niciun plus de imagine sau de activitate.

"Ne creeaza si discutii si probleme. Deci noi trebuie sa eficientizam activitatea. Trebuie sa discutam si sa analizam - am nevoie de atatia oameni, ii tin, mai am nevoie sa aduc 30 de oameni, ii mai aduc", precizat el.

Demetriade a mai spus ca este posibil ca Tarom sa renunte la anumite avioane, care ar trebui reparate ca sa poata functiona in urmatorii ani, ceea ce ar necesita costuri.

"Dar marea problema pentru noi este urmatoarea: avand costurile atat de mari, aceste avioane nu mai pot fi inchiriate nici la altii, iar noi, daca le exploatam, vor genera pierderi", a explicat el.

Sunt vizate trei avioane, doua Airbus A 310, despre care Demetriade spune ca sunt foarte vechi si foarte mari consumatoare de petrol, si un avion inchiriat in 2008 (Boeing 737 - 800). Flota Tarom cuprinde 24 de aeronave.

"Nu e o decizie definitiva, ci o gandire pe care trebuie sa o materializam dupa o analiza foarte atenta. S-ar putea ca toata lumea sa ajunga la concluzia ca este bine ca aceste avioane sa ramana in flota. Nimeni nu ne opreste sa renuntam la anumite destinatii, care nu au potential de traficare, de exemplu fel de fel de zone de conflict unde zboara Tarom si pentru un timp nu vedem o crestere. Una dintre ele este Egipt. Acum analizam", a mai spus oficialul companiei aeriene.

In schimb, Tarom nu isi permite sa cumpere niciun avion nou.

"Nu isi permite nici acum si nici peste multi ani. Tarom, ca sa se poata gandi la achizitia de avioane noi si sa isi unifice flota, ori trebuie sa cumpere unele noi, ori sa gaseasca o companie care produce avioane si care sa le ia pe acestea pe care le avem si sa ne aduca altele, dar asta nu mai inseamna achizitie, ci un schimb Asta ar insemna mult de platit si nu este nimeni pregatit. In urmatorii doi ani daca reusim sa fim pe profit, cei care vor fi atunci la conducerea Tarom se pot gandi la achizitia unor avioane. Tarom ar trebui sa fie bancabil ca sa poata lua un credit si trebuie sa faca dovada ca isi poate achita ratele. Ca sa dovedesti, trebuie sa vii cu niste planuri foarte concrete", a adaugat Demetriade.

Consiliul de Administratia (CA) al Tarom a hotarat pe 22 iunie sa urgenteze aplicarea masurilor din planul de management prin numirea lui Nicolae Demetriade in functia de administrator-director executiv. In acelasi timp, directorului general, Christian Heinzmann, i s-a propus, iar acesta a acceptat, sa i se reduca mandatul de la patru ani la un an.

Seful CA al Tarom, Dan Pascariu, a afirmat recent ca Heinzmann nu a respectat decizia Consiliului de Administratie de a ingheta angajarile, nu a inceput procesul de restructurare si nu a indeplinit nici 30% din obiectivele propuse in planul de management.

Citeste si:

Pascariu a spus ca din aceste motive Consiliul de Administratie i-a solicitat directorului general, Christian Heinzmann, sa accepte reducerea mandatului de la patru ani la un an. Presedintele CA al Tarom a afirmat ca Heinzmann a angajat 40 de persoane. Desi i s-a cerut sa renegocieze contractele angajatilor, acesta a reusit sa modifice un singur contract.

Pascariu considera ca un expat singur care conduce o companie de stat este pierdut, pentru ca un strain intr-o astfel de pozitie este izolat. "Un expat in fruntea unei companii de stat este pierdut. Recomandarea pe care o voi face Guvernului este sa nu mai faca acest experiment", a afirmat el.

Acesta a adaugat ca nici restructurarea companiei nu a fost lansata.

Heinzmann a declarat in luna iunie agentiei MEDIAFAX ca a semnat un document la solicitarea lui Pascariu, care prevede printre altele ca durata mandatului sau a fost redusa de la patru ani la un an, mentionand ca va discuta situatia sa cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

"Daca nu as fi semnat, as fi fost concediat", a afirmat atunci CEO-ul Tarom, care a preluat aceasta pozitie in luna noiembrie a anului trecut.

Tarom a inregistrat pierderi de 66 milioane de lei in primele patru luni, cu 30 milioane de lei mai putin fata de rezultatul negativ estimat in planul de management.

Compania a incheiat anul trecut cu o pierdere preliminara si neauditata de 236 milioane lei.

Planul de management, aprobat de Consiliul de Administratie in luna martie, prevede pierderi de 143 milioane lei in acest an, de 18 milioane lei in 2014, urmand ca in 2015 si 2016 compania sa realizeze profit de 92 milioane lei, respectiv 173 milioane lei.

In baza planului de management, Tarom a initiat in martie un program de retragere voluntara a personalului, vizand reducerea personalului cu 10% pana la finele anului.

Compania urmareste de asemenea o crestere a numarului de pasageri transportati cu 100.000 pe an, de la 2,3 milioane in acest an la 2,6 milioane in 2016, si o majorare a gradului de incarcare a aeronavelor, de la 68% in acest an la 75% in 2016.