"Ne gandim la eventualitatea unei capacitati pentru produse complementare, precum placi de pardoseala sau materiale de ambalat", a declarat marti directorul general al companiei, Laurentiu Istrate, intr-o conferinta de presa.

Compania, care detine trei fabrici de polistiren expandat si extrudat, in Bucuresti si in localitatea Horia, judetul Neamt, ar putea incepe cel mai devreme acest proiect din 2014, a adaugat el.

Reprezentantul Austrotherm a afirmat ca grupul austriac nu este interesat de constructia unei alte fabrici de polistiren in Romania, in conditiile in care capacitatile de productie existente in piata depasesc cu mult cererea, dar ar putea opta in schimb pentru o achizitie.
"Exista aceasta posibilitate, dar dupa cum merg lucrurile in acest an, suntem precauti. Daca situatia isi va reveni, este o optiune", a spus Istrate.

Directorul general al producatorului de polistiren a precizat ca au existat discutii in acest sens, iar o eventuala achizitie nu ar viza cresterea capacitatii de productie, ci eficientizarea activitatii si optimizarea costurilor. Cea mai logica varianta pentru o achizitie ar fi un producator din zona Ardealului, in conditiile in care sudul si estul tarii sunt acoperite deja de facilitatile existente, a spus Istrate.

Pentru justificarea unei achizitii, piata ar trebui sa atinga un volum anual de minim 3,5 milioane metri cubi, a completat acesta.
Potrivit datelor companiei, piata de polistiren expandat ar putea inregistra un regres de 30% in acest an, in volum si valoare, de la 3,4 milioane metri cubi, respectiv 100 milioane euro, in 2012.

"Programul de reabilitare termica este foarte redus si nu este sustinut de buget. Estimam ca anul trecut aproximativ 60% din volumul vanzarilor a mers catre reabilitari", potrivit sursei citate.

Citeste si:

Pe segmentul polistirenului extrudat, utilizat pentru terase sau pardoseli, piata ar putea stagna in 2013 la nivelul de anul trecut, respectiv la un volum de 320-340.000 metri cubi si o valoare de 22-25 milioane euro.

Livrarile de polistiren expandat au ponderea principala in totalul afacerilor Austrotherm, in vreme ce polistirenul extrudat genereaza 40%.

Afacerile Austrotherm au crescut cu 23% anul trecut, la 21 milioane euro, de la 17 milioane euro in 2011, influentate pozitiv atat de cresterea numarului de clienti, cat si de avansul volumelor livrate, insa compania a ramas pe pierderi, cauzate in special de cele financiare, din diferentele de curs si dobanzi.
"Obiectivul nostru este sa terminam anul pe plus", a spus Istrate, adaugand ca estimeaza pentru 2013 vanzari similare celor de anul trecut.
Canalele principale de vanzare utilizate de companie sunt distribuitorii locali (70%) si lanturile moderne de bricolaj (30%).

Printre jucatorii prezenti pe aceasta piata se numara si AdePlast, Arcon, Hirsch Porozell, Masterplast sau Swisspor.

Grupul austriac Schmid Industrie Holding mai detine in Romania si companiile Baumit, Wopfinger Transportbeton, Wolf Plastics si Lorencic.