Deputatul PNL Relu Fenechiu a venit, miercuri, la Inalta Curte de Casatie si Justitie pentru judecarea unui recurs pe care l-a facut la o decizie de respingere a unei exceptii de neconstitutionalitate, luata de instanta care a judecat in fond dosarul "Transformatorul" si care in 12 iulie l-a condamnat la cinci ani de inchisoare cu executare, informeaza Mediafax.

Intrebat, la intrarea in sediul ICCJ, daca se stia de disponibilizarile care ar urma sa fie facute in cadrul privatizarii CFR Marfa, fostul ministru al Transporturilor a spus ca ii pare rau ca in continuare "se discuta povesti pe surse".

"Nu stiu ce decizie va lua viitorul ministru al Transporturilor, dar eu am discutat cu toti sefii CFR-urilor si cu cu toti liderii de sindicat si le-am promis ca, cel putin atat timp cat sunt eu, nu vor fi oameni disponibilizati fara sa primeasca salarii compensatorii", a mai spus Relu Fenechiu.

Intrebat de ce nu exista nimic scris in acest sens, Relu Fenechiu a spus ca nu este nimic scris pentru ca actualul Contract Colectiv de Munca este valabil pana in aprilie 2014.

"Am vazut discutii de ce nu am prevazut un nou Contract Colectiv de Munca, dar daca intr-un proces de privatizare ii spui unui cumparator ca trebuie sa faca un nou contract colectiv in momentul in care ajunge sa cumpere societatea, nu vine nimeni", a spus Fenechiu.

Fostul ministru al Transporturilor a precizat ca important este ca, impreuna cu viitorul cumparator, sa fie gasite solutii pentru ca oamenii "sa nu plece acasa fara bani".

"Disponibilizarile trebuie facute in special din sectorul TESA, dar nu trebuie facute trimitand oamenii acasa si fara sa mai aiba din ce trai. Se gasesc solutii pentru plati compensatorii si se gasesc solutii pentru redistribuirea lor in alte sectoare unde este nevoie de personal", a mai spus Fenechiu.

Intrebat ce are cel mai important de facut viitorul ministru al Transporturilor, Fenechiu a spus ca, din punctul lui de vedere, atragerea fondurilor europene este cel mai important lucru pentru Romania.

"Patru miliare de euro care sa intre in Romania inseamna cate putin pentru fiecare in buzunare, pana la urma", a precizat Relu Fenechiu.

Citeste si:

El a adaugat ca cele mai importante lucruri care ar trebui facute la Ministerul Transporturilor sunt finalizarea privatizarii CFR Marfa si continuarea restructurarii companiilor, "cel putin a celor din sectorul feroviar, dar si aerian".

In 12 iulie, Relu Fenechiu a fost condamnat de instanta suprema la cinci ani de inchisoare cu executare in dosarul "Transformatorul", pentru complicitate la abuz in serviciu in forma calificata. Decizia nu este definitiva, recursul urmand sa fie judecat de Completul de cinci judecatori al instantei supreme

In urma deciziei de condamnare, Relu Fenechiu a demisionat din functia de ministru al Transporturilor.
Deputatul liberal Ovidiu Silaghi a fost propus, marti, de conducerea PNL pentru functia de ministru al Transporturilor.

Aproximativ 200 de sindicalisti de la Federatia Mecanicilor de Locomotiva au protestat marti la sediul Ministerului de Finante, nemultumiti de disponibilizarile care ar urma sa aiba loc la CFR, de lipsa platilor compensatorii si de reducerea timpului de lucru de la cinci la patru zile pe saptamana. Sindicalistii continua si miercuri protestele la Ministerul de Finante.

Ministerul Transporturilor a aratat, intr-un comunicat de presa, ca prin semnarea contractului de privatizare a SNTFM CFR Marfa SA nu este prevazuta nicio intelegere oficiala referitoare la disponibilizarea salariatilor.

"Restructurarile de personal de la CFR SA, CFR Calatori si CFR Marfa se vor face prin disponibilizari voluntare, iar angajatii acestor companiilor vor beneficia de prevederile OUG nr. 36/2013, privind aplicarea in perioada 2013-2018 a unor masuri de protectie sociala acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate in baza planurilor de disponibilizare", a precizat MT.

Potrivit Ministerului Transporturilor, la ultima intalnire pe care conducerea MT a avut-o cu partenerii sociali din sistemul feroviar, acestia au primit asigurari ca se vor intreprinde toate demersurile necesare astfel incat salariatii care vor fi disponibilizati sa beneficieze de protectie sociala, prin acordarea de salarii compensatorii, conform OUG 36/2013.

Precizarile au fost facute dupa ce in presa au aparut informatii ca aproximativ 2.500 de angajati de la CFR Marfa vor fi disponibilizati, iar alti 2.000 de angajati ar urma sa plece de la CFR Calatori si CFR SA.