Criza isi face efectele de cativa ani deja in Romania, insa romanii cu bani isi fac in continuare poftele, indiferent cat costa. O spune omul de afaceri Florin Radulescu, proprietarul celor doua restaurante Osho din Bucuresti, care au inregistrat anul trecut afaceri de 2,5 milioane de euro, iar pentru anul acesta estimeaza 2,8 milioane de euro.
Florin Radulescu, inginer de profesie, dar pasionat de bucatarie, a deschis primul restaurant-macelarie in 2010 in cartierul Primaverii din Capitala, cu o investitie de 320.000 euro. Si pentru ca cererea era mare, la inceputul lui 2011, a inaugurat in vecinatatea acestuia restaurantul Osho Fish, in urma unei investitii de 300.000 de euro.

"Am inceput acest business alaturi de doi parteneri, eu avand 75% din business, insa din octombrie 2012 sunt unic actionar. Banii au fost investiti din surse proprii, mie nu imi plac creditele. Am ajuns la break even, iar profitul a fost reinvestit. Pana in prezent, investitiile in cele doua restaurante se ridica la un total de peste 800.000 euro", a declarat Radulescu.

Potrivit acestuia, clientela restaurantelor este formata in mare parte din corporatisti si politicieni, circa 500-550 pe zi. Valoarea medie a bonului de casa in restaurantele Osho variaza intre 100 si 180 de lei.



In acest context, afacerile celor doua restaurante sunt pe crestere de la deschidere, atingand valoarea de 2,5 milioane de euro in 2012.

"Afacerile la 6 luni inregistreaza o crestere de 6% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar pentru anul acesta estimam o cifra de afaceri de 2,8 milioane de euro, daca climatul economic va fi favorabil. (...) Pe noi criza nu ne-a afectat, oamenii premium au in continuare bani", a explicat Florin Radulescu.

Mai mult, acesta a precizat ca ia in calcul extinderea in tara, prin deschiderea a trei restaurante Osho in Constanta, Brasov si Timisoara, cu investitii de 200.000 - 250.000 euro pe unitate.

Anul acesta, investitiile se ridica la 100.000 euro, fiind alocati pentru rebranding, in dezvoltarea departamentului de livrari si de evenimente, precum si in reconfigurarea restaurantului.

Cele doua restaurante Osho au 56 de angajati.

"Le-am pus la dispozitie cursuri de specializare, pentru ca nu vreau doar sa aducem friptura in farfurie, ci sa oferim si consiliere, in contextul in care 50% dintre clienti au nevoie de ele. De exemplu, strainii stiu bine ce vor sa comande, in timp ce romanii accepta mai usor sugestiile", a adaugat Florin Radulescu.

In ceea ce priveste produsele din restaurante, Florin Radulescu spune ca sunt achizitionate in special din strainatate, vita din Italia, Polonia sau SUA, iar pestele din Spania. O mica parte din produse sunt cumparate de la firme locale, pentru ca "noi avem nevoie de volume mari, iar firmele din Romania nu pot asigura cantitate si calitate constanta", a mentionat Florin Radulescu.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri