Agricola International, cea mai importanta companie din cadrul grupului, in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare, reteaua proprie de magazine si operatorul logistic, a inregistrat in prima jumatate a anului o crestere a cifrei de afaceri cu 11%, ajungand in prezent la circa 181,5 mil. lei.

Vanzarile de carne de pui au crescut cu 12% in volum, respectiv cu 23% in valoare.

“La carnea de pui avem in primele sase luni o crestere a cifrei de afaceri de 23%, adica 16.764 tone vandute in 2013, fata de 15.005 tone in 2012. Pretul mediu al perioadei este cu 10% mai mare fata de anul trecut. Nu pot sa nu remarc faptul ca in perioada 2009 – 2012 pretul mediu la carnea de pasare comercializata in Romania a crescut doar cu 17%, adica mai putin decat inflatia inregistrata in aceeasi perioada, in timp ce costul resurselor de baza (cereale, sroturi, etc) a avut o crestere de peste 100%”, a declarat Grigore Horoi, presedinte Agricola Bacau.

In prima parte a anului, la export au plecat cantitati similare cu cele de anul trecut, insa daca acestea reprezentau in 2012 circa 20% din productia de carne, in acest an reprezinta 16% din productie. Principalele piete pentru export sunt Germania, Olanda, Franta, Grecia si Marea Britanie.

Citeste si:

La categoria oua de consum, Avicola Lumina Constanta a comercializat circa 25,8 milioane oua, cu 27% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut De asemenea, cifra de afaceri in primul semestru al acestui an este cu 13% mai mare decat cea corespunzatoare perioadei similare a anului trecut.

“Piata oualor pentru consum a fost una interesanta, dar si «trista» in acest semestru. Dupa o criza prelungita a resurselor furajere, la care se adauga efortul de aliniere la standardele UE de bunastare, industria s-a confruntat in aceasta perioada cu o situatie mai mult decat interesanta: pentru un lung interval de timp costul de productie al oului a fost de 0,40 lei, iar pretul de vanzare a fost de 0,12 lei”, adauga Grigore Horoi.

Agricola detinea anul trecut o cota de 15% din piata carnii de pui, 19% din piata de semipreparate si produse de tip ready-meal, potrivit datelor Nielsen.