Compania a consemnat anul trecut pierderi nete de 4,59 milioane lei (1,26 milioane euro), insa reprezentantii Autoliv apreciaza ca societatea va trece pe profit in 2006. "Pierderea de anul trecut a fost determinata de cheltuielile cu pregatirea procesului de productie la unele unitati noi. Personalul a fost angajat cu mult timp inaintea inceperii productiei, iar utilajele au necesitat o perioada de calibrare in care a fost utilizata materie prima fara a rezulta produse viabile", a declarat agentiei Mediafax directorul general al companiei, Ionel Fierbinteanu.

El a precizat ca Autoliv Romania a investit, anul trecut, peste 30 de milioane de euro, fondurile fiind destinate constructiei mai multor hale de productie a centurilor de siguranta si a generatoarelor de gaz pentru airbag-uri, cu o suprafata totala de 20.000 de metri patrati. Productia de chingi pentru centuri de siguranta a fost initiata in decembrie 2005, iar fabrica de generatoare de gaz pentru airbag-uri va deveni operationala in luna iunie, desi constructia a fost finalizata in februarie. Compania va investi in acest an 7-8 milioane de euro pentru dotarea fabricilor cu utilaje.

Circa 80% din productia fabricilor este destinata exportului, in special constructorilor europeni (Volkswagen, Daimler-Chrysler), dar si celor americani (Ford) si britanici. Exporturile sunt realizate prin intermediul grupului Autoliv. Pe piata romaneasca, firma livreaza centuri de siguranta pentru toate modelele Automobile Dacia, precum si pentru modelul Cielo produs de Daewoo Automobile Romania. Compania a fost infiintata in 1997 ca membra a grupului Autoliv, unul dintre cei mai importanti producatori mondiali in domeniul sigurantei auto.