Seful companiei germane apreciaza ca in prima jumatate a acestui an a observat o efervescenta precum si pasi importanti realizati in vederea dezvoltarii de proiecte de birouri sau de retail.
„Si aici sunt semnale pozitive si s-a optat pentru materiale de zidarie usoare, BCA-ul fiind preferat. Este greu sa vorbim de premise de crestere, pentru ca vizibilitatea lipseste in continuare desi suntem in plin sezon de constructii”, a completat Dragne.
Conform jucatorilor din industrie, piata de zidarie a cunoscut anul trecut un regres de 4% in volum, la circa 2,2 milioane de mp.
O piata in care pretul primeaza
Conform sefului Xella piata de zidarie este caracterizata de o lupta pe preturi care de cele mai multe ori afecteaza toti actorii implicati in lantul de vanzare.„Piata de zidarie, in ansamblu, este caracterizata de o lupta acerba pe preturi dusa de multe ori la extrem in detrimentul tuturor celor implicati in lantul de vanzare, de la producator pana la cumparator”, apreciza Marius Dragne.
Miza pe un business in crestere cu 10%
Reprezentantii companiei se asteapta ca in acest an sa obtina afaceri in crestere cu 10%, la circa 10 milioane de euro.
„Ne-am propus un avans usor al afacerilor fata de anul anterior, iar parteneriatele semnate pana acum pot contribui la atingerea acestui deziderat. In acelasi timp, nu suntem una din companiile care sa alerge dupa cota de piata cu orice pret. Ne dorim o crestere sustenabila”, a incheiat CEO-ul Xella Romania.
La nivelul anului trecut, Xella Romania a consemnat un rulaj in crestere cu 27%, raportand afaceri de circa 9 milioane de euro.
Piata de zidarie este in acest moment impartita intre BCA si caramida, unde betonul celular clavizat are o pondere mai insemnata.
Principalii concureti ai Xella (Ytong) pe piata BCA sunt Somaco Grup Prefabricate, Celco sau Prefab.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: