Pe o piata in care marii jucatori resimt din plin efectele crizei, Horatiu Tepes, proprietarul business-ului Bilka Steel, care a crescut la 0,6 mil. euro la infiintare, in 2007 – la peste 16 milioane de euro la nivelul anului trecut spune ca in urmatorii trei ani ia in calcul extinderea operatiunilor si la nivel teritorial.

“In cazul in care piata va consemna o stagnare in urmatorii trei ani, luam in calcul extinderea operatiunlor si intr-unul din statele ex-sovietice, mai precis intr-una din tarile in care desfasuram in prezent exporturi. Ne gandim de asemenea si la o posibila achizitie a unui concurent local, bugetandu-ne investitii de peste 5 milioane de euro pentru cele doua achizitii”, a declarat proprietarul Bilka Steel.

Potrivit tanarului antreprenor, investitia necesara pentru deschiderea unei fabrici in regiune se ridica la circa 2,5 milioane de euro, iar achizitia unui posibil concurent pe piata locala s-ar putea ridica la peste 3 milioane de euro.

Bilka Steel detine in acest moment o singura facilitate de productie in Brasov, pe locul fostei platforme Tractorul, compania reusind la nivelul anului trecut sa comercializeze peste 2 milioane de metri patrati de acoperisuri metalice.

Tinteste afaceri de peste 20 de mil. €

Proprietarul Bilka Steel estimeaza pentru anul in curs o evolutie a afacerilor la peste 21 de milioane, in crestere cu 25% fata de nivelul raportat anul trecut, dupa ce business-ul a cunoscut o crestere de 60% intre 2011 si 2012.

“Pentru acest an mizam pe o crestere a vanzarilor de 25%, la peste 21 de milioane de euro. In prima jumatate a anului afacerile au cunoscut un avans de 28% fata de aceeasi perioada din 2012. Pana la finalul anului ne-am propus, ca target de volum, depasirea pragului de 3 milioane de metri patrati de tigla metalica livrata pe plan local”, a completat tanarul antreprenor in varsta de 33 de ani.
In business-ul Bilka Steel cea mai mare pondere este reprezentata de comercializarea de tigla metalica (60%), urmata de accesorii si tabla cutata (23%) si de vanzarea de burlane si jgheaburi (cca. 17%).

De la infiintare si pana in prezent, Bilka Steel a investit aproximativ 5,5 milioane de euro in dezvoltarea si imbunatatirea unitatii de productie din Brasov, relocandu-si activitatea pe vechea platforma Tractorul, unde detine o suprafata de 12.000 mp pe care se afla fabrica.

“Din 2007 si pana in prezent am am investit permanent in dezvoltarea companiei. Pentru ca in 2012 sa putem vinde 2 milioane de mp de tigla metalica efortul investitional s-a ridicat la peste 5,5 milioane euro”, a mai spus Tepes.

Citeste si:

La finalul anului 2012, Bilka Steel isi comercializa produsele prin intermediul a 500 de dealeri, dar si prin intermediul lanturilor D-I-Y. “Ponderea din D-I-Y este mica, circa 2%. Nu cred in potentialul acestui segment. Anul trecut am avut clienti directi aproximativ 1.300 de compani, iar pentru acest an ne propunem dezvoltarea retelei de distributie, insa doar in anumite regiuni ale tari".

Piata de tigla metalica este disputata de aproximativ zece producatori importanti, ridicandu-se anul trecut la 66 milioane euro, respectiv 14,6 milioane metri patrati, pentru 2013, estimandu-se o stagnare in valoare si un avans de 3-5% in volum, potrivit datelor companiei.

Conform datelor Neomar, intreaga piata de acoperisuri din Romania s-a ridicat la nivelul anului trecut la 123 de milioane de euro (valoare) si 25 milioane mp (volum), Bilka Steel ocupand pe acest segment aproximativ 8%. In piata totala de acoperisuri, ponderea tiglei metalice ocupa aproximativ 54%.

Pe langa producatorul Bilka Steel, Horatiu Tepes controleaza si companiile HG Constructi, cu sediul in Fagaras si Bilka Transilvania, cu sediul in Cluj – care se ocupa de distributia si montajul produselor marca Bilka.

Pentru Bilka Steel lucreaza in prezent aproximativ 100 de angajati.

Principalii concurenti ai Bilka Steel pe piata locala de tigla metalica sunt Lindab, Ruukki sau Coilprofil.