La cinci ani distanta, marcati de o scadere accentuata a pietei ca urmare a crizei globale, compania patronata de catre tanarul antreprenor, acum in varsta de 33 de ani, tinteste afaceri de peste 20 de milioane de euro, dupa ce in 2007 a raportat venituri de circa 600.000 de euro.

Spre finalul anului 2008, Horatiu Tepes (foto mai jos) si-a propus sa inceapa si productia efectiva de tigla metalica in Brasov, dupa ce vreme de un an de zile se ocupa in mare parte cu distributia de acoperisuri.

In prima linie de productie, antreprenorul roman a investit in jur de 100.000 de euro, fiind angajati numai 7 oameni si o tehnologie din Scandinavia, cu materie prima importanta de la combinatele ArcelorMittal din Polonia si Macedonia, cel de la Galati nefiind specializat in productia de otel vopsit.

In cursul anului trecut, Bilka Steel si-a mutat activitatea dintr-o hala de 4.500 mp, ridicand una moderna de 12.000mp, situata pe fosta platforma Tractorul din Brasov. Conform datelor companiei, investitia necesara dezvoltarii halei de productie s-a ridicat la 3,5 milioane de euro, bani rezultati din propriul buzunar, dar si din fonduri europene.

In fabrica Bilka Steel din judetul Brasov lucreaza in prezent circa 80 de angajati, repartizati in trei schimburi, perioada august-septembrie fiind cea mai aglomerata pentru vanzarea de acoperisuri, dupa cum sustin reprezentantii companiei.

De la infiintare si pana in prezent, Bilka Steel a investit aproximativ 5,5 milioane de euro in dezvoltarea si imbunatatirea unitatii de productie din Brasov .

“Din 2007 si pana in prezent am am investit permanent in dezvoltarea companiei. Pentru ca in 2012 sa putem vinde 2 milioane de mp de tigla metalica efortul investitional s-a ridicat la peste 5,5 milioane euro”, a declarat Horatiu Tepes.

Citeste si:

La finalul anului 2012, Bilka Steel isi comercializa produsele prin intermediul a 500 de dealeri, dar si prin intermediul lanturilor D-I-Y. “Ponderea din D-I-Y este mica, circa 2%. Nu cred in potentialul acestui segment. Anul trecut am avut clienti directi aproximativ 1.300 de compani, iar pentru acest an ne propunem dezvoltarea retelei de distributie, insa doar in anumite regiuni ale tari".

Potrivit companiei, afacerile Bilka Steel s-au ridicat anul trecut la o valoare de 16,6 milioane de euro, pentru acest an mizand pe o crestere a vanzarilor de 25%, la 21 de milioane de euro.

Piata de tigla metalica este disputata de aproximativ zece producatori importanti, ridicandu-se anul trecut la 66 milioane euro, respectiv 14,6 milioane metri patrati, pentru 2013, estimandu-se o stagnare in valoare si un avans de 3-5% in volum, potrivit datelor companiei.

Conform datelor Neomar, intreaga piata de acoperisuri din Romania s-a ridicat la nivelul anului trecut la 123 de milioane de euro (valoare) si 25 milioane mp (volum), Bilka Steel ocupand pe acest segment aproximativ 8%. In piata totala de acoperisuri, ponderea tiglei metalice ocupa aproximativ 54%.

Pe langa producatorul Bilka Steel, Horatiu Tepes controleaza si companiile HG Constructi, cu sediul in Fagaras si Bilka Transilvania, cu sediul in Cluj – care se ocupa de distributia si montajul produselor marca Bilka.

Principalii concurenti ai Bilka Steel pe piata locala de tigla metalica sunt Lindab, Ruukki sau Coilprofil.