"CFR Marfa ar trebui sa nu mai aiba pierderi si mai ales pierderile pe care le are in prezent. Ar trebui si cred ca ar putea, nu cunosc situatia concreta, sa fie mai bine administrata ca societate", a declarat Isarescu, potrivit Mediafax.

El a fost intrebat, in cadrul unei conferinte de presa, daca potrivit experientei sale de fost premier considera ca CFR Marfa ar trebui sa ramana la stat sau ar fi indicat ca autoritatile sa grabeasca finalizarea privatizarii.

Isarescu a aratat ca in cazul marilor monopoluri de stat el vede privatizarea drept o solutie de a iesi dintr-un impas sau cerc vicios.

"Au nevoie de investitii. Statul n-are bani de investitii. Intreprinderea are pierderi. Pierderile genereaza o situatie si mai dificila. Cam acesta ar fi scopul. Nu sunt pentru o privatizare a unei societati de stat care are si monopol sau cvasimonopol numai asa ca s-o privatizam. Cred eu ca nimeni nu cere un asemenea tip de privatizare, ci o incercare de a iesi dintr-un cerc vicios, iar CFR Marfa este intr-un cerc vicios evident", a mai spus guvernatorul BNR.

Privatizarea CFR Marfa este o tema intens dezbatuta in ultima perioada.

Presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta au o disputa privind privatizarea companiei, Basescu cerand ca Ponta sa isi asume responsabilitatea privatizarii, iar primul-ministru solicitand avizul CSAT.

Citeste si:

CSAT s-a intrunit vineri pentru a discuta despre privatizarea CFR Marfa, dar nu a luat nicio decizie cu privire la trecerea companiei nationale in proprietatea GFR.

Guvernul a aprobat contractul cu GFR, in 24 iulie, sustinand insa ca tranzactia trebuie aprobata de CSAT. Presedintia a comunicat ca CSAT nu a avizat niciodata un contract de privatizare dupa incheierea licitatiei.

Potrivit Executivului, neformularea unei pozitii a CSAT in cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizarii, instituirea unui management privat si restructurarea companiei.
Presedintele Traian Basescu a declarat luni ca Guvernul ar trebui sa desfasoare toate demersurile pentru a nu bloca privatizarea CFR Marfa, respectiv sa publice in Monitorul Oficial hotararea de Guvern privind compania feroviara si sa nu puna statul in situatia de a plati despagubiri.

Seful statului a afirmat ca, daca privatizarea CFR Marfa ar fi fost in responsabilitatea sa, de mult ar fi luat decizii, el comentand totodata ca "CFR Marfa nu se plimba intre palate, este garat la Palatul Victoria si se pare ca locomotiva nu mai are energie".

Tot luni, Grampet-GFR, grup detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a transmis un comunicat in care sustine ca este tinta unui atac coordonat din partea unei grupari de interese economice si mediatice care urmareste sa decredibilizeze grupul si sa "deraieze" privatizarea CFR Marfa.