Datele economice slabe si rata ridicata a somajului continua sa afecteze Europa, dorinta de cumparare in cazul Romaniei scazand in al doilea trimestru din acest an cu 22,5 puncte, arata studiul GfK Climatul de consum Europa.
In Romania dorinta de cumparare a scazut cu 22,5 puncte, asteptarile privind starea economiei reducandu-se cu 16,1 puncte. Nici asteptarile populatiei cu privire la venituri nu sunt pozitive, acestea scazand cu 5,3 puncte, arata studiul GfK.

De asemenea, Romania "continua sa se zbata cu date economice slabe". In primul trimestru din 2013, PIB al Romaniei a crescut cu 0,7 procente de la trimestru la trimestru si 2,6 procente de la an la an. Cu toate acestea rata somajului continua inca sa creasca, atingand in prezent 7,5%.

“Rata inflatiei urca si ea. In prezent este 4,4 procente si ca atare este una dintre cele mai ridicate din Europa. Aceasta afecteaza dorinta de cumparare a romanilor. Multe persoane se bazeaza deja pe fructele si legumele din gradinile proprii si sunt afectati mai ales daca urca si preturile alimentare. Banii nu acopera prea mult in afara articolelor esentiale de zi cu zi. Prin urmare indicele a scazut la -22,5 puncte”, se precizeaza in raportul GfK.



In cele mai multe tari europene cetatenii sunt inca obligati sa isi controleze finantele indeaproape si sa opereze un buget foarte strict. Germanii (36,5 puncte), austriecii (11,6 puncte) si bulgarii (2,6 puncte) sunt destul de cheltuitori. In contrast, consumatorii fac economii drastice in Italia (-49.0 puncte), Portugalia (-43,2 puncte) si Franta (-42,2 puncte).

Asteptarile privind veniturile: francezii se pregatesc pentru vremuri grele

In cele mai multe tari, asteptarile consumatorilor in privinta veniturilor s-au stabilizat, dar raman la un nivel relativ scazut. In urma unei usoare scaderi in martie, asteptarile privind veniturile s-au imbunatatit din nou in Germania. Doar Franta cunoaste o deteriorare continua. Consumatorii francezi anticipeaza cele mai mari reduceri de salariu rezultand in cea mai coborata valoare a indicelui in Europa, la -57,4 puncte. Situatia este putin mai buna in Portugalia (-43,6 puncte) si Grecia (-41,4 puncte). Germanii (36,2 puncte), cehii (8,4 puncte) si austriecii (-3,2 puncte) anticipeaza venituri in crestere sau cel putin stabile.

“In Franta, se recunoaste din ce in ce mai mult ca este nevoie de reforme cuprinzatoare pe piata fortei de munca si in intreaga societate ca sa existe vreo speranta de iesire din criza economica. Guvernul a anuntat recent un nou program de austeritate care faciliteaza reducerea datoriei si a cheltuielilor cu 1,5 miliarde in 2014 comparativ cu 2013. Pentru populatie, aceasta inseamna impozite si contributii majorate, ore mai lungi de lucru pentru acelasi venit si o varsta mai ridicata la pensionare. In plus, rata somajului creste la noi valori record de la luna la luna. In prezent, aceasta este de 10,4 procente. Prin urmare, asteptarile privind veniturile se indreapta intr-o singura directie: in jos”, releva studiul GfK.



Asteptarile in privinta veniturilor in Cehia si-au revenit in mod semnificativ de la inceputul anului, de la -32,4 puncte in ianuarie la 8,4 puncte in prezent.

“Un factor cheie in cresterea valorii indicelui este constituit cu siguranta de evolutia pozitiva in piata fortei de munca in ultimele luni”, se mai arata in raportul GfK.

GfK este una dintre cele mai mari firme de cercetare din lume, cu aproximativ 13.000 de angajati in peste 100 de piete. In anul 2012, vanzarile GfK se ridicau la 1,51 mld. euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri