Proprietarii de restaurante din Romania se confrunta de multa vreme deja cu problema lipsei de pregatire a angajatilor. Dragos Panait, fondatorul Red Angus Steakhouse, povesteste intr-un interviu acordat wall-street.ro dificultatile pe care le intampina in gasirea angajatilor potriviti, precum si planurile de dezvoltare.
Frima Operative Steakhouse Group a deschis in 2010 restaurantul din Centrul Vechi si in 2011 o unitate in Cartierul Francez din Bucuresti.

Fiecare unitate are in medie 20 de angajati.

"Recrutam greu oamenii, gasesc un ospatar dupa 50-60 de interviuri fata in fata, dupa ce verific 500 de CV-uri. Este un proces dificil pentru ca, desi spun ca au lucrat ani de zile in restaurante, nu stiu despre calitatea serviciilor. (...) Cand le-am spus ca vom face o intalnire lunara pentru a discuta ce nu merge bine, au reactionat spunand ca nu inteleg motivul, ca nu este vina lor, in loc sa se simta importanti si sa inteleaga ca opinia lor conteaza", a explicat Panait.

Potrivit acestuia, restaurantele Reg Angus se confrunta cu o fluctuatie de personal importanta, rulaj care afecteaza in general industria de profil de pe piata locala.
"Multi se uita la cat bacsis fac, iar daca nu le convine pleaca in alta parte. Pe de alta parte, oamenii buni aleg sa plece pe croaziere in afara pentru mai multi bani", a precizat Dragos Panait.

Pentru a avea o echipa care sa dea dovada de profesionalismul pe care el insusi l-a intalnit in afara, Dragos Panait recruteaza personal fiecare angajat si spune ca nu angajeaza oameni care nu vor mai mult.

"Avem programe de motivare, cum ar fi «Angajatul lunii». Vrem langa noi oameni care sa isi doreasca mai mult. Nu angajez oamenii care imi spun ca si pe viitor vor sa ramana tot ospatari, de exemplu", mai spune el.

Despre business in Centrul Istoric

Dragos Panait recunoaste ca businessul in realitate este mult mai greu decat asa cum credea ca va fi pe vremea cand era in facultate.

"Cand eram in facultate ma gandeam ca imi deschis un restaurant si in cateva luni nu mai este un loc liber in el. Este totusi un business greu", spune acesta.

Pe langa contextul economic, care a restrans consumul in ultimii cinci ani, unul dintre motive poate fi absenta obiceiului de a servi mana de pranz in afara biroului.

"In alte tari la ora 13 oamenii sunt incolonati la restaurant. Noi fie suntem cu mancarea pe birou, fie la coada la shaorma, fie la coada. (...) Mai mult, activitatea in centrul vechi incepe pe seara, dintr-un motiv foarte simplu, acela al lipsei parcarilor. Centrul Vechi are un minus din acest punct de vedere", a explicat Panait.

Estimari optimiste pentru 2013

Chiar si asa, cifra de afaceri a restaurantului din Centrul Vechi a crescut in fiecare an, ajungand la 1,8 milioane de lei in 2012, iar estimarile pentru acest an sunt optimiste.

"Estimam o crestere a cifrei de afaceri cu 20-25%, prin majorarea numarului de clienti. Castigam clienti noi pentru ca nu putem spune ca am reusit sa luam tot segmentul de piata. In plus, dupa reamenajarea restaurantului din Centrul Vechi si introducerea muzicii live atragem mai multi clienti", a afirmat el.


Valoarea comenzii medii in restaurantele Red Angus se ridica la 100 de lei de persoana, iar profilul clientului este de 35 de ani, cu profesii de middle management. Clientii restaurantului sunt in procent egal romani si straini.

Business in Centrul Istoric al Capitalei

Dragos Panait spune ca, desi prin aceasta zona se perinda multi oameni, asta nu inseamna ca businessurile au neaparat de castigat.

"Centrul Vechi este plin, insa nu se stie cat de mult si consuma. Sunt terasele pline, dar si sunt oameni care vin cu sticlele de bere pe sub masa. (...) La noi vin oameni care stiu exact ce vor sa serveasca. Cele mai bune luni sunt februarie, martie, aprilie, dupa care urmeaza septembrie, octombrie, noiembrie", a explicat Panait.

Dragos Panait a mai spus ca ia in calcul deschiderea unui nou restaurant in Constanta.

Frima Operative Steakhouse Group a investit in 2010 suma de 600.000 de euro in spatiul de 250-300 metri patrati de pe strada Franceza, din Centrul Istoric al Bucurestiului, si alte 280.000 de euro pentru renovarea care a avut loc anul acesta. In restaurantul din Cartierul Francez investitia s-a ridicat la la 300.000 euro.

Cifra de afaceri a Operative Steakhouse Group s-a ridicat anul trecut la 3,15 milioane de lei, inregistrand pierderi de peste 1,5 milioane de lei, potrivit datelor Ministerului Finantelor Publice.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri