Marius Dragne (foto), CEO-ul Xella Romania, producator al brandului de BCA Ytong sustine ca o masura care ar putea aduce o crestere a pietei ar tine de reducerea TVA la achizitia unui apartament nou, sugerand ca si un program precum „Prima Casa” este binevenit, dar ca are nevoie de o strategie diferita.

„In piata de constructii nu sunt semne majore de revenire a consumului. Bancile si institutiile statului ar putea influenta in continuare pozitiv acest aspect prin adoptarea unor masuri concrete. Programul «Prima Casa» a fost unul foarte binevenit in sustinerea consumului de locuinte, dar este nevoie in continuare de o strategie in acest sens, de un set de masuri de sustinere a constructiei si achizitiei de locuinte noi, dincolo de programe punctuale, care fluctueaza si sunt ajustate anual. Reducerea TVA la achizitia unui apartament nou ar fi un exemplu care poate incuraja consumul si evolutia pietei de constructii noi. Consumul din piata imobiliara va influenta in mod direct consumul de materiale de constructii”, a declarat pentru wall-street.ro – Dragne.

Seful Xella Romania, filiala locala a unuia dintre cei mai mari producatori de BCA (beton celular autoclavizat) din Europa sustine ca evolutia PIB a fost sustinuta de alte segmente economice care au performat bine in acest interval, subliniind ca industria constructiilor a fost la un nivel scazut.

„Cresterea economica din acest an va superioara celei din 2012. Pentru a avea cresteri economice sustenabile e nevoie ca si domeniul constructiilor sa intre pe o traiectorie ascendenta pentru ca sanatatea unei economii e determinata de evolutia fiecaruia din domeniile sale cheie. Per total, din punct de vedere economic, anul 2013 va fi mai bun decat 2012, dar fara diferente majore. Insa, pentru piata de constructii, ne asteptam intr-o varianta optimista la cel mult o stangnare fata de anul precedent”, a completat seful Xella.

Marius Dragne apreciaza ca pana la finalul anului exista posibilitatea ca Produsul Intern Brut sa creasca cu peste 2%.

Miza pe un business in crestere cu 10%

Reprezentantii companiei se asteapta ca in acest an sa obtina afaceri in crestere cu 10%, la circa 10 milioane de euro.

Citeste si:

„Ne-am propus un avans usor al afacerilor fata de anul anterior, iar parteneriatele semnate pana acum pot contribui la atingerea acestui deziderat. In acelasi timp, nu suntem una din companiile care sa alerge dupa cota de piata cu orice pret. Ne dorim o crestere sustenabila”, a incheiat CEO-ul Xella Romania.

La nivelul anului trecut, Xella Romania a consemnat un rulaj in crestere cu 27%, raportand afaceri de circa 9 milioane de euro.

Piata de zidarie este in acest moment impartita intre BCA si caramida, unde betonul celular clavizat are o pondere mai insemnata.

Principalii concureti ai Xella (Ytong) pe piata BCA sunt Somaco Grup Prefabricate, Celco sau Prefab.