Valoarea totala declarata a tranzactiilor a cunoscut, de asemenea, o scadere considerabila, desi au existat trei tranzactii majore anuntate in cursul acestui trimestru.

Cu toate acestea, se estimeaza o revenire usoara a cresterii volumului tranzactiilor in cel de-al treilea trimestru din 2013.

In trimestrul al doilea au fost anuntate 294 de tranzactii in domeniul bunurilor de larg consum, in scadere cu 15% fata de primul trimestru 2013. Totusi, media anuala de scadere aferenta aceleiasi perioade a fost ceva mai moderata, de numai 5%.

E de avut in vedere faptul ca fluctuatia trimestriala a tranzactiilor poate fi afectata de durata dintre anuntarea tranzactiei si realizarea ei efectiva, fapt care ar putea partial explica scaderea accentuata inregistrata in trimestrul doi.

“Pe de alta parte, aceasta scadere a nivelului de activitate poate fi cel putin partial justificata de cresterea incertitudinii in privinta perspectivelor de crestere ale Chinei si ale altor piete emergente, precum si de vulnerabilitatea economica care continua sa domine in Europa”, se mentioneaza intr-un raport al E&Y.

Citeste si:

Prin comparatie, economia S.U.A. continua sa se imbunatateasca. Asa se explica faptul ca tranzactiile provenind de pe piata americana au dominat topul celor mai mari tranzactii din sector in acest an.

O scadere de volum a avut loc si pe segmentul tranzactiilor mai mici din sectorul alimentar, care in majoritatea trimestrelor insemnau un procent semnificativ din volumul total.

Chiar daca primele patru pozitii din topul celor mai mari 10 tranzactii au fost ocupate de sectorul alimentar, incluzand achizitia Smithfield Foods de catre Shuanghui International Holdings, numarul total al tranzactiilor inregistrate in acest subsector aproape ca s-a injumatatit, ajungand la 50. Prin comparatie, volumul tranzactiilor din segmentele produselor de ingrijire personala si cel al bauturilor s-a mentinut stabil.

„Totusi, aceasta scadere a numarului de tranzactii din sectorul alimentar nu defineste o tendinta. Un prim argument in acest sens ar fi faptul ca sectorul alimentar este cel mai fragmentat din subsectoarele produselor de bunuri de consum si este in curs de consolidare. In al doilea rand, tocmai numarul in crestere al tranzactiilor mici a stat la baza cresterii volumului din ultimele trimestre si este de asteptat ca acest model sa se mentina”, a concluzionat Mihai Pop, manager in departamentul de Asistenta in Tranzactii al EY Romania.