Heineken, al treilea mare producator de bere la nivel mondial, a avut vanzari in coborare in Europa Centrala si de Est in prima jumatate a anului, pe fondul nivelului redus al increderii consumatorilor si cheltuielilor de consum, printre pietele unde a inregistrat scaderi numarandu-se si Romania.
Volumul vanzarilor de bere ale Heineken in regiune a coborat cu 5% in primul semestru, la 23 milioane hectolitri, cu scaderi in Romania, Rusia, Polonia, Slovacia si Austria, potrivit unui comunicat transmis miercuri de companie. Declinul a fost limitat de evolutiile pozitive din Germania, Bulgaria si Serbia, scrie Mediafax.

Pe langa situatia economica dificila, afacerile Heineken in Europa Centrala au fost afectate si de conditiile meteo nefavorabile din trimestrul al doilea, mai precis de inundatiile severe din Polonia, Germania, Austria si Cehia, noteaza compania.

Veniturile Heineken in Europa Centrala si de Est au scazut, in baza organica, cu 1% in primul semestru fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 1,52 miliarde euro, insa venitul pe hectolitru de bere vandut a urcat cu 4%, la 66 euro.

Profitul operational al companiei in regiune a urcat cu 13% in baza organica, la 124 milioane euro, datorita scaderii cheltuielilor cu materii prime si costurilor fixe, precum si unui castig nerecurent de 17 milioane euro dupa vanzarea companiei Pago din Austria.

Heineken anticipeaza stagnarea profitului net la nivel mondial in acest an, din cauza conditiilor economice dificile din Europa.

In primul semestru, profitul net inregistrat de companie la nivel mondial a scazut usor, de la 688 miloane euro la 679 milioane euro, in timp ce volumul vanzarilor de bere a coborat cu 3%, la 94 milioane hectolitri.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri