Situatia economica pe care o resimte in ultimii ani a dus la schimbari importante in toate domeniile. Motivati de diminuarea bugetelor alocate de companii pregatirii angajatilor, pe de-o parte, si dorinta de a performa intr-o piata dificila, pe de alta parte, tot mai mult angajati nu mai asteapta sa fie trimisi la training de firma, ci isi platesc singuri cursurile de dezvoltare profesionala.
“Din ce in ce mai multi angajati, mai ales la nivel de top si middle management, aloca fonduri proprii pentru training, dar si pentru evaluare aprofundata si business coaching. Astfel, un manager de top aloca intre 2.500-4.000 de euro/ an atunci cand constientizeaza necesitatea dezvoltarii personale si profesionale”, a declarat pentru wall-street.ro Petre Nicolae, managing partner in cadrul companiei de training si consultanta CBC Romania.

Si cum pe o piata dificila, calitatea face diferenta, angajatii inteleg importanta pregatirii si iau atitudine.

“La programelor de certificare complexe organizate de Exec-Edu, procentul celor care suporta pe cont propriu taxa de participare a crescut an de an, ajungand in 2013 pana la 30% la unele cursuri. Acest lucru se intampla pe de-o parte pentru ca managerii incep sa fie constienti de importanta de a investi continuu in pregatirea lor, fara sa mai astepte ca angajatorul «sa ii trimita la training ». Pe de alta parte, bugetele companiilor sunt directionate mai degraba catre cursurile customizate, in-house, la care participa un numar mare de persoane si unde eficienta este maxima din punct de vedere al costurilor per participant”, sustine Oana Scarlat, director de marketing in cadrul companiei de training Exec-Edu.

Potrivit acesteia, pentru companii, stoparea investitiilor in cursuri organizate in exteriorul organizatiei, reprezinta o masura periculoasa pe termen lung.

“Managerii pierd astfel oportunitatea de a schimba idei si opinii cu alti participanti, de a iesi din companie si a intelege trendurile pietei, de a-si evalua competentele raportandu-se la nivelul altor profesionisti, de a face networking de calitate si chiar afaceri cu colegii”, considera Scarlat.

2013 in training – “Cursurile nu mai sunt platite pentru a acoperi o singura nevoie”


Majoritatea companiilor care au optat anul acesta pentru programe de training au schimbat modul de alocare a banilor, tintind atingerea unor obiective “cu bataie lunga”.

“Nu au mai fost contractate cursuri care sa acopere concret o singura nevoie de training, ci bugetele au fost alocate pentru programe integrate, pornindu-se de la evaluarea nevoilor actuale si realizandu-se un plan concret de cariera pentru fiecare angajat”, a explicat Petre Nicolae.

De asemenea, in ultimii ani numarul angajatilor din companii care participa la programele de training a scazut, iar, in prezent, cu aceleasi bugete, companiile prefera sa investeasca in angajatii care au un real potential de dezvoltare.

“Companiile care au o strategie coerenta de resurse umane prefera sa realizeze o evaluare aprofundata a personalului si, pe baza rezultatelor, sa identifice angajatii cu potential in care sa investeasca”, a adaugat seful CBC.

Mai mult, companiilor vor din ce in ce mai mult sa creasca nivelul de angajament al oamenilor si sa-i retina.

“Se pune accentul pe cresterea nivelului de engagement al angajatilor cu scopul cresterii performantelor, retentiei si creativitatii. Astfel, a reaparut tendinta mai veche, de a creste nivelul de angajament si retentie a angajatilor valorosi prin participarea la programe de dezvoltare”, a precizat Oana Scarlat.

O alta tendinta manifestata in acest an in piata de training este orientarea companiilor catre programe de training integrat transformational, programe care sunt centrate nu doar pe transmiterea de cunostinte, ci si pe transformarea managerilor si echiparea acestora cu competente, astfel incat sa devina consultanti pentru propriile companii.

Ce asteptari au companiile de la programele de training

Motivele pentru care acum se apeleaza la training, mai mult decat oricand, au la baza necesitatea acuta de consolidare si dezvoltare a afacerii.

“Proprietarii de companii au identificat necesitatea organizarii sau reorganizarii companiei, pentru a elimina lipsa de control asupra afacerii, asupra gradului de motivare si determinare al angajatilor. Prin participarea la programe integrate transformationale, antreprenorii, managerii generali si managerii de top isi insusesc competente si expertize care ajuta la o abordare profesionala si controlata a afacerii”, a explicat Petre Nicolae, CBC.

Compania Exec-Edu, creata de scoala de afaceri ASEBUSS, ofera un portofoliu diversificat de cursuri de management si leadership, contribuind de-a lungul timpului la dezvoltarea manageriala a peste 8.000 de manageri si antreprenori.

CBC Romania, condusa de Petre Nicolae, este o companie specializata in training, assessment center, consultanta in management strategic, coaching - mentoring, eecrutare si head-hunting.

Pe piata locala de training mai activeaza Ascendis, Achieve Global, Hart Consulting, Accelera.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri