Chiritoiu a precizat ca institutia pe care o conduce a luat legatura cu GFR in primavara si a fost "un anumit schimb de date", dar firma "a spus ca este foarte ocupata cu pregatirea ofertei pentru licitatie", scrie Mediafax.

"Dar stiu ca lucreaza (GFR - n.r.) la notificare, deci la cererea pe care o vor depune la noi si a ramas ca in momentul in care sunt intr-o faza avansata cu ea ne-o vor arata deja inainte sa depuna oficial si vom avea o discutie. E o procedura legala normala, la care apeleaza si alte companii", a spus Chiritoiu.

El a mai spus ca Guvernul are un termen stabilit prin HG pana la care vrea sa incaseze banii din privatizarea CFR Marfa si ca "nu-l opreste nimeni sa incaseze acesti bani inainte sa existe o autorizatie din punctul de vedere al Consiliului Concurentei".

"Guvernul are un termen stabilit prin HG pana la carea vrea sa incaseze banii. E dreptul Guvernului, vanzatorului, sa stabileasca ce, cand doreste pentru noi termenul important este ca in conformitate cu legea concurentei avem un termen de maxim cinci luni din momentul in care avem o cerere completa. Deocamdata nu avem niciun fel de cerere. (...) Nu-l opreste nimeni (pe Guvern n.r.) sa incaseze banii, nu spune nimeni ca nu se pot plati banii inainte sa existe autorizare din punctul de vedere al Consiliului Concurentei. Singurul lucru prevazut in lege este ca cumparatorul nu are voie sa-si exercite puterea in companie, nu poate sa inceapa sa ia decizii, sa numeasca oameni, sa vanda active, sa cumpere, deci nu dispune de proprietatea lui, dar nu-l opreste nimeni sa-si lichideze plata", a spus Chiritoiu.

Grup Feroviar Roman (GFR) a fost declarat castigator in luna iunie in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Citeste si:

Premierul Victor Ponta i-a cerut noului ministru al Transporturilor, Ramona Manescu, sa il cheme, luni, pe castigatorul licitatiei de privatizare a CFR Marfa si sa semneze contractul de vanzare, adaugand ca, daca acesta "nu da banii", va fi numit un manager privat, iar licitatia va fi reluata.
In cazul reluarii licitatiei, termenele vor fi mult mai extinse si mai rezonabile decat la prima licitatie, derulata in conditiile si termenele negociate cu Fondul Monetar International, a spus Ponta, ministru interimar al Transporturilor, prezent la sediul ministerului pentru ceremonia de predare-primire a portofoliului catre Ramona Manescu.

Intrebat de ce s-a intarziat semnarea contractului de privatizare cu GFR, prim-ministrul a afirmat ca din cauza "jocurile politice de vara" ale presedintelui Basescu.

Hotararea de Guvern privind privatizarea CFR Marfa prin vanzarea a 51% din actiuni catre GFR, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost publicata in urma cu doua saptamani in Monitorul Oficial, termenul de finalizare a tranzactiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a actului normativ, respectiv jumatatea lunii octombrie.

Seful Consiliului Concurentei estima la jumatatea lunii august ca va dura o luna de la notificarea GFR pentru a se stabili daca decizia va fi luata local sau la nivelul CE, termenul legal de aprobare fiind de sase luni.