Urmare a inaugurarii noii linii de productie, reprezentantii Saint-Gobain Glass estimeaza o crestere a business-ului de cel mult 10% in acest an, la peste 70 de milioane de euro.

„Decizia de a incepe productia de sticla laminata este in linie cu strategia de extindere a Saint-Gobain Glass Romania, platforma de productie de la Calarasi fiind conceputa ca un centru regional care sa deserveasca nu doar piata locala, ci si pietele din Balcani. In plus, din perspectiva noastra, in ciuda situatiei economice dificile, exista un mare potential de crestere a pietei din Romania si a celor din regiune”, a afirmat Jerome Lionet, directorul general al Saint-Gobain Glass Romania.

Acesta a mai subliniat ca un alt motiv al acestei extinderi este cresterea treptata a cererii de sticla cu functii complexe, atat pe plan local, cat si regional, noua linie fiind unica in zona de Sud-Est a Europei.

Din datele reprezentantilor SGG, din totalul productiei de sticla din cele trei unitati de productie, circa 60% va fi reprezentat de catre export.

2 mil. mp de sticla laminata, pentru piata din Romania si export

Capacitatea de productie a noii linii va ajunge la circa 2 milioane de metri patrati anual. Procesul tehnologic care, in termeni simpli, consta in asamblarea a doua foi de sticla prin intermediul unei folii de polivinilbutiral (“PVB”) va fi aplicat sortimentelor de sticla aflate in mod curent in fabricatie la Calarasi, respectiv sticla float clara, sticla pentru izolare termica si sticla cu control solar.

“In total, in fabrica din Calarasi, sunt produse anual 21 de milioane de metri patrati de sticla float. Din aceasta, aproximativ 10 milioane de metri patrati este supusa unui proces de acoperire metalica in cadrul liniei de sputerizare magnetronica, iar alte 2 milioane de metri patrati de sticla (atat float, cat si sputerizata) vor intra pe noua linie de laminare”, a mai spus Jerome Lionet.

Citeste si:

Noile sortimente de sticla laminata se vor adresa, in proportie de 80%, pietei rezidentiale – fiind folosite atat pentru ferestre, cat si pentru interioare. Restul, de 20% din productie, va ajunge in proiecte nonrezidentiale – atat comerciale, cat si office.

Conform datelor Saint-Gobain Glass, piata de sticla din Romania se ridica la 16 milioane mp, in volum, iar in acest an ar putea creste cu pana la 3%.

Saint-Gobain Glass, companie cu o traditie de peste 340 de ani in cadrul grupului francez Saint-Gobain, specializat in productia de materiale de constructii, este principalul producator de sticla din Europa si cel de-al doilea producator la nivel mondial, cu vanzari de peste 1,165 miliarde de euro in 2012.

Compania a intrat pe piata din Romania inca din anul 2005, dar a inceput productia de sticla in anul 2007, odata cu finalizarea fabricii de la Calarasi. Fabrica din Romania, unde lucreaza aproximativ 540 de oameni, reprezinta unul dintre principalele centre de productie ale grupului din Europa.

In Romania, Saint-Gobain Group include patru companii (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips si Weber, Saint-Gobain Glass Romania, cu diviziile Glass si Abrasives, MTI Impex Brasov si Brodrene Dahl), avand aproximativ 1.000 de angajati si 12 linii de productie in sapte zone industriale: Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu-Mare, Turda si Suceava.