“Cel mai mare proiect din 2013 consta in extinderea capacitatii de co-procesare a fabricii de cimentdin Campulung. Co-procesarea deseurilor este o metoda care permite inlocuirea materiilor prime si a combustibililor traditionali utilizati in fabricarea cimentului cu deseuri care nu mai pot fi utilizate in alte scopuri. Este vorba de categorii de deseuri selectate, provenite din alte industrii, sau deseuri menajere sortate. Elementele din compozitia acestor deseuri sunt oricum necesare pentru fabricarea cimentului, iar continutul lor energetic este valorificat prin ardere alaturi de carbune in procesul termic de fabricare a cimentului”, a declarat pentru wall-street.roDaniel Bach, CEO-ul grupului in Romania.

In ultimii 15 ani, Holcim a investit in Romania peste 700 de milioane de euro in implementarea celor mai bune tehnologii disponibile, 125 de milioane de euro fiind investite doar in ultimii 4 ani.

In ceea ce priveste dezvoltarea durabila, reprezentantii Holcim sustin axarea pe o tripla abordare a liniilor directoare: performanta de mediu, sociala si economica.

“In ceea ce priveste mediul, sustenabilitatea inseamna de exemplu emisii scazute, eforturi permanente in sensul reducerii amprentei de CO2 si a consumului de energie, inlocuirea resurselor naturale neregenerabile precum carbune si calcar cu deseuri selectate sau reabilitarea corespunzatoare a carierelor. Am investit sute de milioane de euro in cele doua fabrici de ciment din Alesd si Campulung, astfel incat acestea opereaza in prezent la standarde comparabile cu ale celor mai avansate fabrici de oriunde din Europa si din lume”, a precizat Bach.

Referitor la dimensiunea sociala, reprezentantul grupului elvetian apreciaza ca sustenabilitatea inseamna respect pentru toate partile interesate, si mai ales pentru angajati, comunitatile invecinate si contractantii nostri.

“De-a lungul anilor, am cheltuit peste 25 de milioane de euro pentru proiecte de responsabilitate sociala corporativa (CSR), proiecte privind sanatatea si securitatea muncii – atat pentru angajatii nostri cat si pentru contractanti, dar si in cursuri de formare pentru angajatii nostri. Este evident faptul ca performanta sociala si de mediu trebuie sa fie sustinuta de o performanta econom ica durabila, adica de profitabilitatea companiei. Aceasta inseamna ca trebuie sa asiguram rentabilitatea necesara a capitalului investit, pentru a putea plati dobanzile la credite si dividendele”, a mai declarat Daniel Bach.

Reducerea emisiilor CO2, o prioritate

Reducerea emisiilor de dioxid de carbon este o prioritate pentru toti marii producatori de ciment prezenti pe piata locala.

“Reducerea amprentei de CO2 este o prioritate majora pentru Grupul Holcim si implicit pentru strategia Holcim Romania. Multe dintre modernizarile si investitiile „verzi”, alaturi de inovatiile semnificative la nivel de produse, ne-au permis sa ne reducem considerabil emisiile de CO2 de-a lungul timpului. Pana in 2009, am redus emisiile specifice de CO2 pe tona de ciment cu 20% comparativ cu 1990. Si nu ne oprim aici: ne propunem o tinta de reducere cu 25% pana in 2015 comparativ cu 1990”, a subliniat CEO-ul filialei locale a grupului Holcim.

Citeste si:

Pentru perioada urmatoare, Holcim Romania si-a propus sa continue strategia de inovatie in ceea ce priveste produsele si procesele. Printre proiectele specifice pe care grupul le deruleaza deja se numara:

• Extinderea capacitatilor de co-procesare in fabricile de ciment din Alesd si Campulung, ceea ce va
permite companiei sa ofere o solutie de gestionare a deseurilor, benefica pentru mediu, cat mai multor generatori de deseuri din Romania, contribuind de asemenea la impactul nostru in ceea ce priveste depoluarea mediului din aceasta tara.
In acest scop, Holcim va investi peste 18 milioane de euro in extinderea capacitatii de co-procesare in urmatorii 2-3 ani;

• Continuarea modernizarii procesului de fabricare a cimentului pentru a reduce consumul de
energie termica si electrica, precum si emisiile. Asigurarea unor proceduri optime de mentenanta si operare, pentru a garanta o performanta maxima a echipamentelor din toate punctele de vedere;

• Promovarea produselor inovatoare, pentru a reduce in continuare emisiile specifice de CO2
pe tona de produs.

• Promovarea pe piata a unor produse cu emisii specifice de CO2 mai scazute.

Principalii concurenti ai Holcim pe piata locala sunt francezii de la Lafarge si nemtii care controleaza Carpatcement, grupul Heidelbergcement.