"Mediul rural are o pondere intre 60 si 70% din consum. Oamenii de la tara nu prea depind de credite (...), traiesc pe principiul economisirii. Economisesc si mai fac o camera", a declarat Stoleru.

El estimeaza ca inainte de venirea crizei cota principala in consumul de materiale de zidarie, respectiv caramizi si BCA, apartinea mediului urban.
Stoleru afirma ca este dificil de avansat o estimare a evolutiei pietei de caramizi in prima parte din 2013, din cauza ca multe companii nu ofera date concrete legate de vanzari, dar apreciaza ca industria genereaza un consum anual de aproximativ 1,8 - 1,9 milioane metri cubi, in valoare de circa 60 milioane euro, fara TVA.

Reprezentantul Cemacon estimeaza, intr-un scenariu pesimist, ca in acest an consumul de materiale de zidarie s-ar putea mentine la nivelul din 2012, sustinut in principal de proiecte derulate de persoane fizice si constructori mici sau medii.

"Principalul si cel mai vizibil factor negativ este consumul foarte mic, care atrage dupa sine o presiune foarte mare pe producatori in a-si impinge marfa in piata, in a-si mentine sau, in cazul nostru, a-si creste cota de piata. Un alt factor negativ care se transfera imediat asupra altei verigi din piata este faptul ca firmele de constructii nu mai au lucrari si au probleme foarte mari de lichiditati. Acesta este un risc care automat se transfera asupra producatorilor, de neincasare a banilor. Suntem intr-un cerc vicios", a afirmat Stoleru.

Compania a inregistrat in primele sapte luni ale acestui an un avans al vanzarilor de 40% in valoare si 36% in volum si estimeaza ca va incheia 2013 cu afaceri de 50 milioane lei, mai mari cu 40% fata de 2012.

Printre factorii care sustin cresterea vanzarilor se numara optimizarea portofoliului, extinderea ariei de acoperire, derularea unui proces de rebranding si a diverse actiuni de promovare si marketing, potrivit sursei citate.

Citeste si:

"Va fi foarte greu sa ne atingem tinta, pentru ca tocmai conditiile foarte grele din piata fac ca firmele concurente sa apeleze la metode disperate de a-si pastra clientii: termene de plata uriase, expunerea la riscuri foarte mari, preturi extrem de mici. E o lupta din care nu castiga nimeni", a afirmat directorul general al Cemacon.

Vanzarile companiei sunt derulate in principal printr-o retea de 150 de parteneri la nivel national, ponderea cea mai ridicata a livrarilor fiind in Transilvania. Cemacon vinde si direct catre proiecte si a deschis in acest an trei centre proprii de distributie, la Timisoara, Suceava si Bacau. In plus, producatorul de caramizi este interesat si de exporturi, tatonand in acest sens piata din Ucraina.

Cemacon este in negocieri cu BCR pentru restructurarea unui credit, in valoare de 26-27 milioane euro la momentul accesarii, care a fost utilizat pentru constructia fabricii de caramizi pe care o detine la Recea, judetul Salaj, care a fost finalizata in 2010.

In Romania sunt 19 producatori activi de blocuri ceramice, care detin 23 de fabrici, printre cei mai importanti competitori ai Cemacon numarandu-se austriecii de la Wienerberger si Ceramica Iasi.

Cei mai mari actionari ai Cemacon sunt fondul de investitii KJK Fund SICAV-SIF, inregistrat in Luxemburg si administrat de compania finlandeza KJK Capital Management (29,1%), SSIF Broker Cluj-Napoca (13%), iar seful Casei de Insolventa Transilvania Andrei Cionca detine impreuna cu alte persoane si firme un pachet reprezentand 21,8% din actiuni, potrivit celor mai recente date disponibile.

Actiunile Cemacon Cluj-Napoca sunt listate la Bursa de Valori Bucuresti (simbol bursier CEON), iar compania are o capitalizare de 9,5 milioane lei (2,1 milioane euro), raportat la pretul de inchidere a sedintei de vineri.