Wall-Street.ro: La ce valoare estimati piata bauturilor alcoolice din Romania anul acesta?
Bogdan Anghel:
Piata bauturilor spirtoase din Romania are o valoare estimata in jurul cifrei de 350 milioane de euro. Anul acesta estimam o scadere a acesteia fata de 2012 cu aproape 5%, datorata majoritar scaderii puterii de cumparare cu 2,2% fata de anul trecut.

Wall-Street.ro: Cum este piata din Romania in comparatie cu tarile vecine?

Bogdan Anghel: Ca majoritatea tarilor emergente, piata din Romania nu a ajuns inca la maturitate. Consumul de alcool pe cap de locuitor in timpul unui an este de 16 litri, fata de o medie europeana, situata in jurul valorii de 12 litri. Romania este a doua tara din Europa la acest capitol in spatele Cehiei.

Wall-Street.ro: Ce cifra de afaceri ati avut anul trecut si ce estimari aveti pentru anul acesta?
Bogdan Anghel:
Am incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de aproape 22 de miloane de euro. Tinand cont de vanzarile de pana acum, de situatia economica si de investitiile pe care le-am realizat in decursul acestui an, prognozam ca vom incheia anul cu o cifra de afaceri de 25 de milioane de euro.

Wall-Street.ro: Care sunt obiectivele de business si cota de piata previzionate pentru brandul Alexandrion in 2014 ?

Bogdan Anghel: Principalul obiectiv pentru Alexandrion il reprezinta mentinerea pozitiei de cel mai mare producator de bauturi alcoolice din Romania. Avem o cota de piata de aproape 20% din totalul bauturilor spirtoase comercializate anual in Romania.

In 2014 estimam ca Alexandrion va avea o cota de piata de 70% din segmentul de brandy.

Wall-Street.ro: Cate milioane de sticle produceti anual? Veti mari productia?

Bogdan Anghel: Anual producem peste 20 de milioane de sticle si estimam ca productia sa creasca pana la sfarsitul anului.

Citeste si:

Wall-Street.ro: Ce capacitate de productie au cele doua fabrici din Radauti-Suceava si Ploiesti-Prahova?

Bogdan Anghel: In prezent, intreaga productie este realizata in Ploiesti. Acest lucru se datoreaza in special modernizarii fabricii din Ploiesti. Dupa investitia de la Ploiesti avem o capacitate de productie de 30 de milioane de litri pe an.

Wall-Street.ro: Aveti in plan investitii anul acesta sau in 2014?
Bogdan Anghel:
Investitiile noastre au continuat si in 2013, culminand cu lansarea noii sticle de Alexandrion 5*. Ca si pana acum, vom continua sa investim si in 2014. Credem ca investitia intr-o perioada de criza reprezinta o oportunitate de care Alexandrion trebuie sa profite.

Wall-Street.ro: Ce procent din productie ajunge la export?
Bogdan Anghel:
Majoritatea productiei este destinata pietei interne. Exporturile reprezinta un viitor pilon de crestere pentru Alexandrion, dar momentan acestea nu depasesc 5%.

Wall-Street.ro: Care sunt cele mai vandute trei branduri?
Bogdan Anghel:
Cele mai vandute trei branduri sunt Alexandrion, Cava D’oro si Kreskova.

Wall-Street.ro: Ce inseamna pentru Alexandrion aceasta relansare?
Bogdan Anghel:
Acum aproape 20 de ani, Alexandrion Grup Romania a lansat cel mai de succes produs al sau: Alexandrion. Cu peste 85 de milioane de sticle vandute, Alexandrion 5 stele este un Clasic. Relansarea sticlei si etichetei reprezinta un prim pas in implementarea noii strategii de comunicare: Noul Clasic.

Wall-Street.ro: Cat timp s-a lucrat la noua imagine Alexandrion brandy ?
Bogdan Anghel:
Proiectul a inceput acum aproximativ doi ani. Sticla a fost dezvoltata de Cartils Branding & Packaging Design, o agentie din Amsterdam care a mai realizat packaging pentru Heineken, Grolsch, Glenfiddich Single Malt si S. Pellegrino. Din dorinta de a pastra ADN-ul brandului, eticheta a fost dezvoltata intern.

Wall-Street.ro: Cum ati defini consumatorul de brandy Alexandrion ?
Bogdan Anghel:
Consumatorii de Alexandrion sunt majoritari barbati, cu varsta cuprinsa intre 25 si 64 de ani, cu educatie peste medie.

Alexandrion Grup a inceput productia pe plan local in anul 1994, iar in luna septembrie 2010 a inaugurat o noua unitate de productie in localitatea Pleasa, judetul Prahova, situata langa vechea fabrica. Constructia proiectului, in valoare de 7 mil. euro, a fost demarata in 2007. Fabrica are o suprafata de 7.000 mp si are o capacitate de 350.000 de baxuri de 9 litri pe luna.