Michelin Romaia estimeaza pentru acest an o crestere de 20-25% a cifrei de afaceri, comparativ cu nivelul de 727,39 milioane de lei (200 de milioane de euro) consemnat anul trecut, a declarat directorul de comunicare al companiei, Laura Antonov. Potrivit raportului financiar anual al firmei, cifra de afaceri realizata in 2005 de producatorul de anvelope a fost cu aproape 25% mai mare decit rezultatul consemnat pe ansamblul anului 2004.

In ceea ce priveste anul trecut, compania a consemnat o pierdere de 21,9 milioane de lei, echivalentul a sase milioane de euro, nivel de peste doua ori si jumatate mai redus decit cu un an inainte. „Pierderile consemnate in ultimii ani reflecta evolutia normala de amortizare a unei investitii. Reducerea pierderilor de la an la an se datoreaza insa si unui program de reducere a costurilor de productie“, a mai spus Antonov.

Michelin, cel mai mare producator de anvelope din lume, cu filiale in 170 de tari, a avertizat, recent, asupra impactului negativ pe care l-ar putea avea cresterea preturilor materiilor prime, dar si deprecierea dolarului asupra marjei de profit tintite de companie la nivel global in anul 2006.

Program de investitii

Citeste si:

In Romaia, grupul francez a preluat, in 2001, fabricile Tofan de la Zalau si Floresti, societatea Tofan Recap si reteaua de distributie. Compania controleaza inca o firma, Michelin Romstil Cord, cu sediul la Zalau, care produce cord metalic.

Investitiile totale pe piata romaneasca se ridica la 150 de milioane de euro. Compania si-a propus pentru acest an sa deruleze investitii in valoare de 27 de milioane de euro in retehnologizarea unitatilor de productie.

Aproximativ 75% din productia companiei este orientata catre export, restul fiind destinata Automobile Dacia pentru echiparea autoturismelor Logan – anvelopele Kormoran, precum si distributiei prin intermediul retelei nationale de dealeri.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4602&art=159&cHash=45703b289f