Reprezentantii directiei de specialitate CFR SA care gestioneaza proiectele cu finantare din fonduri europene au verificat in perioada 16-24 septembrie stadiul de executie a lucrarilor de reabilitare pe Coridorul IV pan-european, relateaza Mediafax.
"Discutiile purtate intre reprezentantii companiei si reprezentantii firmelor contractante s-au axat pe insuficienta mobilizare a constructorilor pe anumite tronsoane, unde lucrarile de reabilitare au evoluat intr-un ritm scazut fata de situatia raportata in ultimele doua luni, si pe incadrarea in graficul de executie, astfel incat termenul de finalizare prevazut in contracte sa fie respectat", se arata intr-un comunicat al administratorului retelei feroviare publice.
Pentru intervalul septembrie - decembrie 2013, reprezentantii CFR SA si ai firmelor antreprenoare au semnat o minuta, document prin care fiecare parte s-a angajat sa ia masuri pentru recuperarea intarzierilor inregistrate in graficul de executie a lucrarilor.
Verificarile au vizat lucrarile de reabilitare pe cinci tronsoane.
Astfel, pe tronsonul Frontiera - Curtici - Arad - km 614, atribuit asocierii Alstom Transport - Swietelsky Bau Gesell Sachaft - Astaldi - Euro Construct Trading 98 - Dafora, stadiul lucrarilor este de 33%. Contractul are o valoare de 248 milioane euro, fara TVA, si a fost semnat in februarie 2012.
La sectiunea Simeria - Coslariu, tronsonul Vintu de Jos - Coslariu, constructor LD Impresa Pizzarotti & C, lucrarile au un grad de executie de 14,85%. Contractul se ridica la 176 milioane euro si a fost semnat in decembrie 2011.
In cazul sectiunii Coslariu - Sighisoara, tronsonul Coslariu - Micasasa, gestionat de asocierea Aktor - Arcada Company, stadiul fizic al lucrarilor este de 33,36%. Acordul in valoare de 172 milioane euro fara TVA a fost semnat in aprilie 2012.
Tronsoanele Micasasa - Atel si Atel - Sighisoara sunt realizate in proportie de 12,7%, respectiv 17,15%, constructorul desemnat fiind FCC Construccion - Alpine Bau - Azvi - Straco.
Contractul pentru primul tronson a fost adjudecat initial de Impresa Pizzaroti & C. din Italia, dar lucrarile au fost atribuite dupa finalizarea contestatiilor asocierii FCC Construccion - Alpine Bau - Azvi - Straco, pentru 747,4 milioane de lei, fara TVA.
Acordul pentru modernizarea tronsonului Sighisoara - Atel, semnat la inceputul anului trecut, are o valoare de 208 milioane euro fara TVA.
Primele doua tronsoane au ca termen de finalizare 2014, iar lucrarile la celelalte trei trebuie sa fie terminate in anul urmator.
"Reprezentantii companiei i-au asigurat pe constructori ca vor mentine dialogul permanent cu dirigintii de santier, insa verificarea pe teren a lucrarilor de reabilitare se va face periodic, iar firmele constructoare sunt obligate sa se mobilizeze astfel incat desfasurarea lucrarilor sa respecte graficul de executie stabilit", se mai arata in comunicatul CFR.
Compania CFR nu precizeaza motivele intarzierilor.