Foarte dinamica din punctul de vedere al tipurilor de produse oferite, piata snacksurilor include, ca sortimente, chipsuri, popcorn, covrigei sarati, pufuleti, biscuiti sarati. Dintre toate categoriile de snacksuri, cele din cartofi sint primele in preferintele romanilor.

Daca in perioada aprilie 2002 - mai 2003 chipsurile de cartofi detineau in jur de 15% din volumul pietei, in perioada similara a anului 2005 - 2006 acestea aproape ca s-au dublat, acaparind aproximativ un sfert din volumul pietei, potrivit datelor furnizate de firma de cercetare de piata MEMRB.

Totodata, in decurs de patru ani, chipsurile din cartofi au cistigat 10% din valoarea pietei. Locul secund il ocupa, desi in scadere de la an la an, segmentul de snacksuri din porumb pufuletii. Desi printre cel mai prost cotate alimente, majoritatea snacksurilor au devenit foarte populare in rindul multor tipuri de consumatori, pentru ca se pliaza pe ritmul de viata alert al acestora.

Schimbare la raft

Citeste si:

Daca imediat dupa 2000 romanii isi cumparau snacksuri din micile magazine, nici in 2006 nu si-au schimbat locul de cumparare a acestora. Magazinele de cartier sint cele mai vizitate cind apare pofta de snacksuri. Astfel, aproape jumatate dintre snacksuri se vind in aceste locatii ele detin 45% din volumul pietei in perioada aprilie 2005 - mai 2006, potrivit informatiilor MEMRB.

Procentul este in crestere cu 5 puncte comparativ cu perioada similara din 2002-2003. De altfel, si ca valoare, magazinele de cartier au inregistrat, potrivit aceluiasi studiu, o crestere sustinuta de la an la an (45% anul acesta raportat la 39%, in 2003).

Restul canalelor de distributie de unde romanii isi cumpara snacksurile sint, in ordinea importantei in vinzari, chioscurile, magazinele generaliste si supermarketurile. Foarte rar romanii isi cumpara snacksuri din magazinele alimentare.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5742&art=13956&cHash=40129d164b