"Din pacate, avem mari ramaneri in urma la reparatiile capitale, ele fiind cele care mentin in viata reteaua. Daca pana in 1989 faceam cam 300 km de reparatii capitale pe an, astazi din cauza lipsei fondurilor necesare facem 10 km pe an, ceea ce este practic insuficient. Nefacand reparatii capitale, trebuie sa introducem restrictii de viteza", a afirmat Nicolaos, la Conferinta Nationala de Constructii "Gala Business Construct", organizata de Ziarul Financiar, scrie Mediafax.

Nicolaos a precizat ca in prezent trenurile de calatori circula cu o viteza medie comerciala de 46 km/ora, iar cele de marfa ruleaza la 23 km/ora.

Compania isi propune ca pana in 2020 sa finalizeze reabilitarea laturii nordice a Coridorului IV si sa realizeze modernizari ale laturii de sud a respectivului traseu, efortul financiar avand o valoare estimata de circa 7 miliarde de euro, sustinut si din fonduri europene.
Pe de alta parte, CFR isi propune si reabilitarea statiilor de cale ferata din toate resedintele de judet.

"Ne gandim sa promovam chiar si liniile de mare viteza, pentru ca Romania nu poate ramane o insula izolata din acest punct de vedere", a mai spus reprezentantul CFR.
CFR SA a anuntat, anterior, ca reparatiile capitale pentr cei 8.000 de kilometri ar presupune investitii de peste 10 miliarde de euro.