Pentru transa investitorilor mici pretul de oferta pentru o actiune Adeplast va fi egal cu 97% din pretul de oferta pe actiune stabilit pentru transa investitorilor mari, daca subscriu in primele 4 zile lucratoare ale ofertei.

In schimb, dupa primele 4 zile, investitorii de retail vor avea in continuare un discount, de doar 2% din pretul de oferta pe actiune stabilit pentru institutionali.

In cadrul transei pentru investitorii mari vor fi acceptate subscrieri in asa fel incat valoarea fiecarei subscrieri sa fie mai mare sau egala cu 500.000 lei. Actiunile oferite in cadrul acestei transe reprezinta 85% din numarul total al actiunilor oferite. In cadrul transei de retail vor fi acceptate subscrieri in asa fel incat valoarea fiecarei subscrieri sa fie mai mica de 500.000 lei, iar actiunile oferite reprezinta 15% din totalul ofertei, potrivit detaliilor din oferta.

Ne dorim listarea inca din 2007.

Subscrierile din cadrul ofertei sunt revocabile, o premiera pe piata de capital romaneasca.

“Ne dorim listarea inca din 2007. Am infiintat compania in 1996, iar in 2007 am luat in calcul posibilitatea de a ne lista. Pana la acel moment investisem peste 12 milioane de euro. Am hotarat, impreuna cu partenerii care au intermediat aceasta listare ca acesta este cel mai bun moment pentru a face acest pas”, a declarat Marcel Barbut in cadrul unei conferinte de presa.

Operatiunea de listare se va incheia cu succes daca sunt vandute minimum 70% din actiunile vizate.

Oferta este structurata pe doua transe, investitorilor mari revenindu-le 85% din actiuni (cu subscrieri de minim 500.000 de titluri), iar pentru micii investitori (cu subscrieri de pana la 500.000 de titluri) sunt disponibile restul de 15% din actiuni.

Investitorii mari vor putea subscrie la preturi cuprinse intre 3,52 lei/actiune si 4,06 lei/titlu, in timp ce micii investitori vor plasa ordinele doar la pretul de maxim, de 4,06 lei/actiune.

Bursa are nevoie de investitori educati si de antreprenori educati.

“Listarea unei companii este o excursie de lunga durata. A fost o alegere buna pentru a se lista pe aceasta piata si nu in Austria, asa cum Adeplast luase in calcul initital. Este o decizie pe termen lung care va ajuta compania in anii care urmeaza. Vrem sa oferim mai multa vizibilitate companiei. Bursa are nevoie de investitori educati si de antreprenori educati”, a declarat Ludwik Sobolewski, directorul general al Bursei de Valori Bucuresti in cadrul aceleiasi intalniri

Oferta este intermediata de Intercapital Invest si Banca Comerciala Romana.

“Este un prim pas in viata AdePlast. Companiei ii va fi in acest fel mai usor sa gaseasca si sa atraga bani. Listarea este un bun necesar unei companii ca AdePlast. Ne asteptam la cateva mii de investitori, atat din retail cat si investitori straini. Vrem dezvoltarea pietei si planuim sa atragem si alte companii anul viitor”, a declarat Razvan Pasol, presedinte – director general InterCapital Invest.

El a mai precizat ca principalul avantaj al unei companii listate este acela al publicitatii gratuite de care beneficiaza.

Noi investitii la orizont: Barbut pune la bataie 20 mil. € pentru o fabrica de vata

O data cu listarea AdePlast la BVB, anuntata de companie in cursul zilei de azi, Marcel Barbut isi propune sa atace o noua piata si pune la bataie circa 20 de milioane de euro pentru deschiderea unei fabrici de vata bazaltica.

Citeste si:

“Nu exista nicio fabrica de vata bazaltica in Romania. Este o nisa de piata foarte profitabila cu o rentabilitate foarte mare. Planuim ca pana la finalul anului sa demaram constructia fabricii pe actuala platforma de langa Ploiesti si pana la finalul T1 din 2015 vrem sa o punem in functiune. Concurenta este foarte scazuta pe acest segment, fiind in prezent numai trei concurenti, a caror volume vandute sunt inca la un nivel scazut”, a declarat Marcel Barbut intr-o conferinta de presa.

Barbut a precizat ca o parte din investitie poate fi asigurata de catre stat.

“O data cu listarea prioritatile noastre si viziunea s-a schimbat. Am depus actele pentru un ajutor de la stat pentru derularea unei parti a investitiei in viitoarea fabrica de vata bazaltica”, a spus Barbut.

Constructia fabricii poate fi finantata din banii obtinuti din listare si fonduri bancare, iar in cazul in care ajutorul de stat va fi aprobat, compania ia in calcul si alte proiecte, precum achizitia de competitori locali.

Potrivit reprezentantului AdePlast piata actuala de vata bazaltica se ridica la 40.000 de tone, echivalentul a circa 33 de milioane de euro.
Viitoarea facilitate de productie pe care AdePlast o va inaugura in 2015 va avea o capacitate de productie de 15.000 de tone.

“O data cu inaugurarea viitoarei fabrici tintim sa vindem cat o treime din piata”, a precizat Barbut. Pentru fabrica de vata bazaltica pe care omul de afaceri vrea sa o deschida in urmatorii doi ani ar urma sa lucreze circa 120 de angajati.

Investitii in Austria sau Germania

Antreprenorul roman spune ca tinteste achizitionarea unui producator de materiale pentru constructii din Austria sau Germania, strategie prin care isi doreste consolidarea business-ului pentru urmatorii ani.

“Imi doresc de mult timp sa ajung si pe pietele din Vest, iar principalele tinte sunt Austria sau Germania. Ne dorim intai sa solutionam dezvoltarea fabricii de la Ploiesti, pentru ca mai apoi sa ne orientam si catre alte piete.

Cum vrea Barbut sa faca din AdePlast un busines de peste 100 de milioane de euro in cel mult trei ani

In ceea ce priveste evolutia business-ului si dezvoltarea acestuia pe parcursul urmatorilor ani, omul de afaceri se asteapta la o dublare a vanzarilor de vopsele, ca urmare a preluarii operatiunilor locale si din Bulgaria ale brandului Dufa, dar tinteste si o crestere a exporturilor catre vest.

Odata cu acestea, Barbut nu exclude posibilitatea ca in urmatorii ani sa achizitioneze si unitati de productie mai mici, firme specializate in productia de materiale pentru constructii de peste hotare sau de pe piata locala, ceea ce ar putea creste rulajul AdePlast la peste 100 de milioane de euro.

“Marea mea dorinta este sa ajungem cu in urmatorii trei ani la un business de peste 100 de milioane de euro, iar acest lucru se poate realiza doar daca piata va continua sa creasca si daca vom face achizitii. Realist vorbind, eu vad o evolutie a afacerilor AdePlast in urmatorii trei ani la 75 de milioane de euro.

Potrivit antreprenorului roman, afacerile companiei au inregistrat o crestere de 37,84% in primele noua luni ale acestui an - de la 140 de milioane de lei (32 mil. euro) in ianuarie la circa 194 milioane de lei (43,5 mil. euro) in septembrie si o evolutie a business-ului de 53,67% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut de la 21 milioane euro in septembrie 2012 la 33 milioane euro in septembrie 2013.
Afacerile AdePlast s-au ridicat anul trecut la 41,5 milioane de euro, iar pentru acest an proprietarul companiei tineste un business de peste 50 de milioane de euro.