“Pe fondul unei puteri de cumparare inca scazute a romanilor, a unei veri capricioase si a unei cresteri a nivelului fiscalitatii, rezervele pe care le exprimam la inceputul anului cu privire la evolutia vanzarilor in 2013 au fost, din pacate, confirmate. Ca si anul trecut, factorii care si-au pus amprenta asupra trendului pietei berii au fost cu precadere conjucturali. Spre deosebire insa de anul trecut, cand au existat conditii favorabile consumului de bere, primele sase luni ale lui 2013 au reunit o serie de factori care au creat un context dificil ce a condus la o contractie evidenta a pietei”, a declarat Andrew Highcock, presedinte Asociatia Berarii Romaniei.

In ceea ce priveste evolutia industriei pana la sfarsitul anului, estimarile producatorilor se situeaza sub nivelul din 2012, cand piata berii a atins 18,2 mil. hectolitri. Piata locala a berii a crescut anul trecut cu 7%, in timp ce volumul de vanzari inregistrat de membrii Asociatiei s-a situat la 16,6 mil. hectolitri, reprezentand un avans de 6,5%.

La inceputul acestui an acciza la bere a crescut cu 10% in euro, de la 0,748 euro/hl/grad Plato la 0,8228 euro/hl/grad Plato. Noul nivel de acciza plaseaza astfel Romania deasupra nivelului de taxare din Germania (unde nivelul accizei a ramas neschimbat de 15 ani), Spania sau Bulgaria.

Citeste si:

Aproximativ 98% din berea consumata de romani este produsa local.

Din Asociatia Berarii Romaniei fac parte cinci dintre cei mai mari producatori de bere – Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, Ursus Breweries si United Romanian Breweries Bereprod - si mini-beraria Clinica de Bere.