Criza financiara a generat o crestere substantiala a vanzarilor de masini de spalat semiautomate, segment care a atins in doar 2 ani o cota de 15% din piata de electrocasnice. Anul acesta insa ar putea aduce o revitalizare a unor tendinte care s-au oprit in 2007-2008, anii de boom in vanzarile producatorilor, spune Mioara Bolozan, director de marketing al Whirlpool Romania.

“Criza a adus o crestere nepermis mare a segmentului de masini semiautomate, care pot fi achizitionate pentru un pret sub 100 euro, segment care ajunsese la 15% din piata in 2010-2011. Nici nu credeam ca se mai fabrica astfel de masini”, afirma Mioara Bolozan.

In schimb, in prezent se remarca o crestere a consumului de produse de tip A plus, mai scumpe si cu impact asupra evolutiei valorii pietei de profil si a pretului mediu de vanzare. In aceste conditii, piata electrocasnicelor mari ar putea creste anul acesta cu 4-5% in acest an pana la valoarea de 300 mil. euro.

Piata electrocasnicelor mari (aparate frigorifice, masini de spalat rufe si vase, aragazuri, plite, cuptoare, hote si uscatoare) a atins valoarea de 294,9 milioane de euro in 2010, urcand la 312,4 mil. euro in 2011. In 2012, valoarea pietei s-a situat la 290,96 mil. euro.

Si numarul de unitati vandute a avut o evolutie ascendenta, crescand de la 1,4 mil. in 2011 la 1,53 mil. anul trecut.

Potrivit datelor Whirlpool, in primele luni ale acestui an volumul vanzarilor a scazut cu 7% fata de aceeasi perioada din 2012, in timp ce din punct de vedere valoric vanzarile au avansat cu 4%, iar valoarea pretului mediu de vanzare a crescut la randul sau cu 10%.

Astfel, costul mediu al unei masini de spalat a crescut de la 237 euro in 2012 pana la 261 euro anul acesta.

In privinta afacerilor Whirlpool in Romania, Mioara Bolozan estimeaza pentru acest an un avans de 4-5%, in ritmul pietei. Anul trecut compania a avut afaceri de circa 35 mil. euro, in scadere cu 4,1% fata de 2011, cu un profit de 470.000 euro, potrivit datelor Ministerului Finantelor Publice.

“Daca volumul va creste cu 5% si nu mai deterioram pretul inseamna ca putem sa consideram ca am iesit din criza. Aceasta este definitia mea despre ce inseamna sa iesi din criza. Cresti sanatos, normal. Sustin aceasta definitie in continuare, insa nu stiu daca sezonul septembrie-decembrie va aduce aceasta crestere. Insa semnele le vad aparand curand. Dincolo de criza mai exista si o ciclicitate a industriei care trebuie sa se activeze. Noi tot am fost intr-o scadere, ma astept sa iesim din aceasta zona. Dovada este ca s-au atenuat ritmurile de scadere pe ultimele luni”, completeaza Bolozan.

Cu aproape 10.400 de angajati, o prezenta in peste 30 de tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa si centre de productie in sapte tari, Whirlpool EMEA este subsidiara a Whirlpool Corporation.

Compania a avut anul trecut o cifra de afaceri de peste 18 miliarde de dolari, 68.000 de angajati si 65 de centre de productie si cercetare in toata lumea. Compania comercializeaza marcile Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Bauknecht.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri