“Principala schimbare de comportament adusa de criza financiara tine de controlul procesului de achizitii al articolelor office. Daca pana in criza firmele cumparau regulat pixuri si cele necesare unui birou, de la inceputul recesiunii economice, companiile au inceput sa aloce o mai mare atentie analizei consumului si necesarului de birotica”, a declarat pentru wall-street.ro Gabriel Muresanu, care a preluat conducerea RTC Proffice din 2012.

Pentru companii, bugetele alocate pornesc in general de la 2-3 euro pe angajat pe luna pana la maxim 10 euro, in functie de industrie si tip de activitate. Media se situeaza in jur de 4-5 euro de angajat pe luna, doar pentru papetarie si birotica.

“Daca socotim si toate celelalte game de produse necesare intr-un loc de munca sau productie, produse de curatenie si protectia muncii, articole promotionale, valoarea medie per angajat se poate dubla”, completeaza Muresanu.

In piata consumatorilor persoane fizice exista produsele scolare, unde fiecare familie isi aloca anual intre 100 si 300 de euro pe rechizite.

“Exista o tendinta clara catre control, cumpatare si corectitudine in alocarea si cheltuirea de bugete. Pentru a compensa aceasta scadere, ne-am concentrat pe cresterea numarului de clienti si implicit a cotei de piata, precum si pe diversificarea gamelor de produse. Astazi, RTC asigura nu doar papetarie si birotica, ci si produse de curatenie profesionale, produse de protectia muncii, articole promotionale, administrative sau de protocol”, explica CEO-ul companiei.

Pentru acest an Muresanu mizeaza pe o crestere a business-ului cu 5%, reprezentand primul avans din ultimii 5 ani in afacerile RTC Proffice. Cresterea de datoreaza dublarii rulajelor pe cateva branduri de papetarie si o crestere cu aproximativ 30% pentru produsele de protocol.

Anul trecut compania pe care o conduce a afisat afaceri de 24,5 mil. euro.

Gabriel Muresanu a finalizat recent prima etapa a programului de relansare a RTC Proffice Experience constand in cresterea portofoliului de produse si reorganizarea fortei de vanzari.

Citeste si:

Daca inainte de debutul crizei financiare compania avea circa 800 de angajati, in prezent echipa este formata din 240 de persoane.

“In ultimii ani a fost nevoie de o eficientizare continua a proceselor de lucru si a activitatii fiecarui angajat din companie. Reducerea cifrei de afaceri a atras si dimensionarea proportionala a resurselor”, declara Gabriel Muresanu.

Principala sa ingrijorare pentru acest an consta in colectarea de debite de la clienti, in conditiile in care in piata exista o tendinta de intarziere a platilor si de extindere a termenelor de plata in mai toate segmentele.

“Mai devreme sau mai tarziu piata se va consolida. In aceasta industrie se vad deja tendinte in acest sens si exista firme care intra in insolventa”, crede Muresanu.

Principalele directii de dezvoltare pentru anul viitor sunt cresterea fortei de vanzari si a rolului pe care il are online-ul in business-ul RTC.

RTC Proffice Experience a fost preluata in 2011 de fondul de investitii suedez Oresa Ventures, un fond activ din 1997 atat in Europa Centrala si de Est, cat si in tara.

In ultimii 14 ani fondul a preluat companii precum Fabryo, Kiwi Finance, Medicover, Synevo, La Fantana, Flanco, Credisson, Motoractive, Brewery Holding.