"Sa fii antreprenor inseamna sa vezi lucrurile diferit, sa-i ajuti pe ceilalti, nu doar sa faci afacerea profitabila, a declarat Mona Nicolici, head of sustainability la Petrom, in cadrul Start-Up Wall-Street, emisiune difuzata in direct pe wall-street.ro si la Radio Lynx.ro, moderata de Claudiu Vrinceanu (vrinceanu.ro).

Unul dintre cele mai dinamice proiecte de CSR ale Petrom este „Fabricat in Tara lui Andrei”, o competitie de proiecte care isi propune sa dezvolte afacerile sociale si comunitatile locale din Romania. Petrom ofera in cadrul competitiei finantari de pana la 350.000 euro pentru cele 10 afaceri sociale castigatoare. In total, bugetul anual de CSR al Petrom este de 4-5 mil. euro.

”Cred ca in afacerile sociale, dar si in businessul general, o caracteristica importanta a antreprenorului sta in primul rand in puterea sa de a invata de la ceilalti, de a fura meserie, sa ia ce este bun de la ei. Apoi, sa se dezvolte si sa transfere experienta si cunoastere catre ceilalti. Daca esti foarte inchis si orientat doar spre tine, nu vei avea de castigat niciodata si asta se invata foarte greu”, a declarat Mona Nicolici.

Cine a fost primul antreprenor pe care a inspirat-o pe fosta vedeta de televiziune? ”Primul om cu spirit antreprenorial pe care l-am cunoscut este Sorin Oancea. L-am intalnit cand imi incepeam cariera in televiziune, pe vremea cand nu erau multe televiziuni private. Antena 1 era condusa atunci de Sorin Oancea, un om cu spirit antreprenorial”, spune Mona Nicolici. “A reusit sa faca dintr-o cladire cu putini oameni un post de televiziune puternic”. Ea adauga ca prima persoana pe care a intalnit-o la Petrom a fost chiar Mariana Gheorghe, CEO-ul companiei, care are, de asemenea, “un spirit antreprenorial extraordinar”. “A fi antreprenor nu inseama doar sa stii sa deschizi o afacere si sa o faci profitabila, ci mai ales sa vezi lucurile diferit astfel incat sa-i ajuti si pe altii. De asemenea, este important sa ai viziune, sa poti implica oamenii, sa-i dezvolti, sa observi oportunitatile pe care le altii nu le vad”, spune Mona Nicolici.

Romanii sunt extrem de deschisi, inteligenti, cu multa inteligenta emotionala.

In ceea ce priveste dezvoltarea spiritului intraprenorial in cadrul Petrom, Mona Nicolici spune ca, desi este un concept nou si pus pe hartie recent, in companie se promoveaza intraprenoriatul de cativa ani, prin dezvoltarea oamenilor, implicarea lor in proiectele de responsabilitate sociala.

“De 7 ani, de cand sunt in Petrom, simt ca lucrurile s-au schimbat extraordinar datorita proiectelor de responsabilitate sociala si cu ajutorul expertizei colegilor din Austria”, mentioneaza Mona Nicolici, care ii caracterizeaza pe romani "extrem de deschisi, inteligenti, cu multa inteligenta emotionala". Spre exemplu, “noi luam ce este mai bun de la ceilalti si suntem elevul care isi depaseste profesorul”.

In privinta trecerii de la televiziune la corporatie, responsabilul politicilor de sustenabilitate al Petrom spune ca cel mai usor lucru din urma cu 7 ani a fost sa creada ca va avea cea mai frumoasa meserie din lume. "Nu este insa usor sa faci bine nici cand ai bani, pentru ca responsabilitatea este foarte mare. Trebuie sa explici companiei care sunt beneficiile, sa arati de ce proiectul tau este relevant pentru acel business, povesteste Mona Nicolici. Ea mentioneaza ca cel mai greu lucru a fost lupta continua cu mentalitatea.

Secretul consta, insa, in comunicare si intelegere reciproca, iar asta se aplica si in lucrul de zi cu zi alaturi de comunitatile pe care Petrom le sprijina. Desigur, exista si probleme, dar regula in CSR este ca "trebuie sa fii consecvent si sa mergi pana la capat“ pentru ca "oricat efort ai investi intr-un demers, daca nu il faci corect pana la capat, inseamna sa il iei de la zero, uneori de la minus”, spune Mona Nicolici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri