Compania daneza, prezenta pe piata locala inca din 1997, spune ca sansele ca aceasta sa isi revina la nivelul de dinainte de criza in urmatorii ani sunt relativ mici, sanse fiind abia peste 3 ani.
„In ultimii cinci ani piata din Romania a suferit o scadere atat pe segmentul de proiecte (cam cu 40% fata de anii 2007-2008) , dar mai mult in zona de retail - cu aproximativ 50%.Tarile nordice nu au avut scaderi , tocmai datorita maririi portofoliului de clienti si extinderii gamei de produse produse si materiale.Din pacate anul acesta – cel putin pana la sfarsit de aprilie - piata interna a fost in stagnare, in aprilie chiar in scadere fata de 2012. Revenirea o vad intr-un orizont mai lung decat estimam anul trecut - nu mai devreme de 2016-2017”, a declarat pentru wall-street.roCamelia Olesen (foto), director executiv al Kuma Romania.
In ciuda unei evolutii nefavorabile a pietei, danezii de la Kuma au reusit ca in cei cinci ani ai crizei sa inregistreze o crestere de 10%, in medie, a business-ului an de an.
La nivelul anului trecut compania a raportat la nivel local afaceri de circa 3 milioane de euro, in crestere de la 2,7 milioane de euro in 2011.
Pentru acest an insa, reprezentantii Kuma se asteapta la o stagnare a vanzarilor din cauza unui climat de afaceri care nu stimuleaza in niciun fel consumul.
„Pentru piata romaneasca principala piedica este lipsa de incredere a romanilor intr-o perspectiva mai buna. Lipsa de incredere vine pe fondul unui set de “balbaieli” interne in relansarea unor politici adecvate de crestere a economiei. Ai impresia ca esti intr-un cerc vicios in care cu totii ne lamentam ca este criza internationala si ca nu poti face nimic. Total gresit, atat timp cat Romania se sufoca in birocratie si s-a dovedit acum in criza, ca tarile “birocratice”, o duc cel mai rau”, spune Olesen, care pentru anul in curs estimeaza o stagnare a vanzarilor la nivelul de anul trecut.

Camelia Olesen a mai precizat ca in acest an Kuma isi va concentra activitatea pe modelul nordic aplicat in business, unde etica si moralitatea primeaza si este exemplul urmat zi de zi.

In acest moment, 65% din vanzarile Kuma pe piata autohtona se indreapta catre proiecte rezidentiale, hoteliere, sedii de birouri, spatii comerciale si de utilitate publica (stadioane, aeroporturi etc), in timp ce restul de 35% sunt directionate catre clientii finali. Din totalul vanzarilor companiei insa, 80% merg la export.
Danezii de la Kuma detin pe piata locala o fabrica in Banesti de unde peste 80% din productie merge la export pe pietele nordice (Danemarca, Suedia, Norvegia), dar si pe alte piete vestice precum Franta, Olanda, Ungaria sau Bulgaria

Citeste si:

In Romania Kuma are o retea de distribuitori,formata in general din magazine mari specializate in amenajarea bailor cum ar fi DELTA Studio, Romstal, Ambient in Transilvania, dar si in alte magazine de specialitate din tara.

Producatorul de lavoare pentru bai si blaturi de bucatarie Kuma Romania este prezent pe piata locala de 15 ani. Cu o cifra de afaceri de aproape 3 milioane euro, compania detine o fabrica in Romania, la Banesti – Prahova, unitate ce a absorbit o investitie de peste 2 milioane de euro si care are o capacitate / an de 50.000 de concepte.

Investitia initiala a danezilor in Romania a fost de circa 150.000 de dolari, fiind foarte prudenti la aceea data ca urmare a situatiei economice a sfarsitului anilor 1990. Productia a inceput intr-o hala inchiriata, cu 2 modele de lavoare de bai si 6 angajati. Acum, compania are 68 de angajati, in scadere usoara fata de 2008, insa toate au fost plecari naturale, si nu disponibilizari.
Principalii producatori de lavoare prezenti pe piata locala sunt Kuma, Sanotechnik, Aquaform, Bianca sau Duravit.