"In anul 2012, valoarea pietei serviciilor postale a ramas relativ constanta, situandu-se la 1,52 miliarde de lei, fata de 1,53 miliarde de lei in anul 2011. Valoarea cumulata a primilor 10 furnizori de servicii postale in functie de cifra de afaceri sau de veniturile obtinute din furnizarea de servicii postale a fost in anul 2012 de 1,40 miliarde de lei", a anuntat autoritatea de reglementare in comunicatii, ANCOM, scrie Mediafax.

In 2011, piata serviciilor postale a crescut cu 5,2%, la 1,53 miliarde de lei, pe fondul avansului trimiterilor postale cu 28% fata de 2010.

ANCOM a anuntat, marti, ca numarul trimiterilor postale a atins 523,3 milioane la finele anului 2012, in scadere cu 0,7% fata de 2011, Posta Romana avand o pondere de 74,3% in total, nivel in declin cu 6,5 puncte procentuale fata de anul precedent.

Citeste si:

In 2011, traficul postal a crescut cu 27,81 fata de anul precedent, la 527,3 milioane de trimiteri, dupa ce in 2010 si 2009 acest indicator a scazut cu 10,44% si, respectiv, 33,01%.

Compania Nationala Posta Romana a prelucrat si anul trecut cea mai mare parte dintre aceste trimiteri (74,28%, de la 79,41% in 2011). Traficul total al companiei a scazut fata de anul 2011 cu 7,1%, in timp ce restul furnizorilor au procesat cu 23,9% mai multe trimiteri fata de anul anterior.

Din totalul trimiterilor postale din Romania, 96,6% au fost trimiteri de corespondenta, imprimate, pachete mici si trimiteri de publicitate prin posta, cu limita maxima de greutate 2 kg (posta de scrisori). Acest segment s-a mentinut constant fata de anul 2011, fiind procesate 489,8 trimiteri, dintre care Posta Romana a procesat 77,8%.