Ea a precizat ca va avea, joi, o discutie cu premierul Victor Ponta pe aceasta tema.

Ministrul a aratat totodata ca proiectul de hotarare prin care termenul de finalizare a privatizarii era prelungit a fost promovat de catre secretarul de stat Cristian Ghibu, dar nu s-a aflat pe agenda sedintei de miercuri a Guvernului astfel ca "nu a putut fi promovat".

"Nu exista nicio actiune in instanta, suntem in termenii contractului, cum a fost si pana acum", a adaugat Manescu.

Hotararea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfa a fost publicata pe 14 august in Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a actului normativ, respectiv 13 octombrie.

In sedinta de miercuri, Guvernul nu a discutat un proiect elaborat de Ministerul Transporturilor pentru prelungirea pana la 20 decembrie a datei limita pentru privatizarea CFR Marfa, astfel ca, in lipsa unei alte decizii, Grup Feroviar Roman ar trebui sa achite in urmatoarele zile inca 170 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Gruia Stoica, proprietarul GFR, afirma ca "nu are nicio treaba" cu hotararea de guvern prin care data limita pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa a fost fixata pentru 13 octombrie si va analiza varianta de a-si recupera cel putin costurile avute pana acum.

Citeste si:

GFR a virat, joi, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) intr-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentand 10% din pretul de cumparare a 51% din actiunile CFR Marfa detinute de stat, conditie prealabila pentru finalizarea procesului de privatizare. Anterior, GFR a depus o garantie de 10 milioane euro pentru participarea la privatizare.

Luni, presedintele Traian Basescu a declarat ca orice om care priveste la modul in care se desfasoara procesul de privatizare a CFR Marfa poate considera ca mai devreme sau mai tarziu acesta va face obiectul unei anchete.

Manescu vrea ca CFR Marfa sa participe la un proiect de transport intre Marea Baltica si M. Neagra

Ramona Manescu, vrea ca CFR Marfa sa participe la un proiect international de transport al marfurilor intre Marea Baltica si Marea Neagra, denumit Viking.

Manescu a discutat despre proiect, miercuri, la Luxemburg, cu ministrul lituanian al Transporturilor, Rimantas Sinkevičius. Proiectul vizeaza transportul de produse porturile Klapeida si Odessa, din Lituania, respectiv Ucraina.

Contributia CFR Marfa ar consta in preluarea la transport in tranzit a unei parti din traficul de containere realizat prin Viking pe reteaua feroviara romaneasca, intre Giurgiulesti/Galati sau Vadu Siret, implicand transbordarea containerelor, sau Ungheni si Giurgiu/Ruse, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor.

CFR Marfa este cea mai mare companie de transport marfa din Romania, fiind detinuta de stat.