Domeniul constructiilor a fost unul dintre cele mai afectate sectoare ale economiei, ultimii cinci ani fiind o adevarata provocare pentru toti producatorii de materiale pentru constructii atat din tara cat si din strainatate.

Cum cunostructiile de locuinte noi sunt intr-o continua scadere si piata de invelitori metalice a avut de suferit in ultimii ani, iar producatorii de profil au resimtit din plin declinul din industrie.
In ciuda climatului economic nefavorabil, producatorul de acoperisuri metalice de origine belgiana Coilprofil a reusit sa revina in ultimii trei ani pe crestere, dupa ce primii ani ai crizei au consemnat o degradare a business-ului cu pana la 40%.
Desi compania mizeaza si in acest an pe o crestere de 15% a rulajului, la circa 10 milioane de euro, semnalele pe care reprezentantii companiei le observa in piata nu sunt deloc imbucuratoare, dar spun ca venirea crizei a fost intr-o masura benefica deoarece a pastrat in joc numai producatorii care “au dat dovada de profesionalism”.
“Criza a fost o metoda prin care piata de invelitori metalice s-a «curatat» de producatorii care au profitat de oportunitate si nu au reusit sa faca fata. Producatorii care au ramas in piata s-au cernut si dau dovada de mult mai mult profesionalism decat inainte. Sunt multi care au disparut, iar aceia au fost cei care s-au hazardat si care nu cunosteau domeniul”, a declarat intr-o intalnire cu wall-street.roLiviu Mistodinis (foto), directorul general Coilprofil Romania.

"De anul viitor piata nu va mai scadea, nivelul fiind deja unul foarte scazut"

El apreciaza ca piata isi va putea reveni chiar de anul viitor, dar isi pastreaza pesimismul, pe fondul lipsei unor semnale de stimulare a consumului.
“Piata de acoperisuri si invelitori metalice din Romania a devenit « extem de competitiva », aceasta favorizand cresteri pentru unii jucatorii locali si reducerea foarte mare a importurilor. Piata are un potential de crestere, dar in ciuda optimismului, anul viitor nu sunt sperante de revenire a consumului. Climatul economic economic la nivel european, cat si cel din piata actuala nu incurajeaza o revenire, iar pentru anul ce urmeaza nu avem premise de crestere. De anul viitor, insa, piata nu va mai scadea, nivelul fiind deja unul foarte scazut. Ne putem astepta la o crestere, dar nu putem vorbi de o evolutie majora. In conditiile actuale estimam pentru anul 2014 o stabilitate a pietei cu potential de crestere de 5%”, a completat Mistodinis.

Conform sefului Coilprofil segmentul industrial ar putea cunoaste cea mai mare scadere in acest an pe piata, de pana la 15%, in timp ce segmentul rezidential ar putea avea o scadere cuprinsa intre 5-10%.

Piata de tigla metalica este disputata de aproximativ zece producatori importanti, ridicandu-se anul trecut la 66 milioane euro, respectiv 14,6 milioane metri patrati.

Mistodinis a mai aratat ca piata de jgheaburi si burlane este estimata la 20 milioane de euro.

Conform datelor Neomar, una dintre cele mai importante companii de cercetare, intreaga piata de acoperisuri din Romania s-a ridicat la nivelul anului trecut la 123 de milioane de euro (valoare) si 25 milioane mp (volum).

Miza pe un business de 10 mil. €

In ciuda faptului ca piata de acoperisuri si sisteme metalice nu traverseaza cea mai buna perioada, reprezentantii companiei belgiene estimeaza o valoare a business-ului ce ar putea depasi pragul de 10 milioane de euro.
“Perioada verii este determinanta pentru business-ul nostru, iar intervalul august-noiembrie ar putea aduce o crestere semnificativa a vanzarilor. Pentru acest an estimam ca vom depasi pragul de 10 milioane de euro”, a declarat pentru wall-street.ro – Liviu Mistodinis, directorul general Coilprofil Romania.
Potrivit datelor companiei, in ultimii trei ani Coilprofil a inregistrat cresteri ale business-ului de pana la 30%, dupa ce in intervalul 2008-2010, cand piata a fost puternic afectata de declansarea crizei, vanzarile companiei au suferit o contractie de 40%.
Business-ul Coilprofil este impartit in trei divizii, productia de panouri industriale, cunoscute si sub numele de “panouri sandwich” asigurand 40% din vanzarile companiei, in timp ce productia de tigla metalica (sub brandul “Metigla”) si productia de sisteme pluviale, jgheaburi si burlane (sub brandul “Metidro”) ocupand amandoua in mod egal circa 30 de procente din business.
Mistodinis a precizat ca in prezent vanzarile pentru segmentul rezidential asigura 60% din business, in timp ce comercializarea produselor catre zona industriala ocupa o pondere de 40%.

Vor extinderea in DIY

Coilprofil lucreaza cu circa 150 de distribuitori la nivelul intregii tari, dar si prin intermediul retelelor DIY, segment pe care isi doreste sa-l extinda in anii ce urmeaza.
“Comertul prin intermediul DIY ocupa o pondere foarte scazuta in business-ul nostru. Am intrat abia anul trecut pe acest segment, comercializand produse destinate segmentului rezidential in magazinele Hornbach din tara. In anul care urmeaza ne-am propus extinderea parteneriatelor cu marile retele de magazine”, a declarat Mistodinis.
Seful Coilprofil a subliniat ca in marile lanturi tip DIY sunt preferate produse al caror pret este la un nivel mai scazut, motiv pentru care intrarea pe acest segment a fost mai dificila.
“Preturile sistemelor metalice Coilprofil sunt mai mari cu 5-10% decat media pietei, iar in lanturile de profil se cauta produse care ofera un pret mai accesibil. In lanturile DIY noi comercializam produse destinate segmentului rezidential – in special jgheaburi sau sisteme pluviale”, a declarat Liviu Mistodinis.

Investitie de 1,5 mil. € intr-o noua linie de productie

Coilprofil a demarat din aceasta vara o investitie care se va ridica la 1,5 milioane de euro intr-o noua linie de productie pentru segmentul industrial.
“O data la 3-4 ani am derulat cate o invesitie care a presupus modernizarea liniilor de productie din fabrica sau extinderea acesteia. Intre 2013-2014 avem bugetati 1,5 milioane de euro care vor fi necesari pentru modernizarea actualelor linii de productie, dar si construirea unei noi linii de productie in domeniul industrial”, a precizat reprezentantul Coilprofil.
Mistodinis a mai declarat ca pentru investitia derulata pe parcursul intervalului de un an se vor crea 15 noi locuri de munca, compania ajungand in acest fel la un total de circa 90 de angajati.
Coilprofil, unul dintre cei mai importanti producatori de tigla si sisteme metalice din Romania, parte a grupului belgian cu acelasi nume, tinteste pentru acest an o crestere a business-ului cuprinsa intre 12-15%, evolutie la care se asteapta in special in aceasta perioada cand cererea este in crestere.
Din 2001 si pana in prezent, Coilprofil a investit aproximativ 13,5 milioane de euro in dezvoltarea fabricii din judetul Prahova, a carei suprafata se ridica la circa 10.000 de mp.
Conform reprezentantului companiei, peste 90% din productia Coilprofil este destinata pietei locale, in timp ce restul reprezinta exporturile.
Liviu Mistodinis (46 de ani) este absolvent al Facultatii de Mecanica din Iasi si anterior preluarii conducerii operatiunilor ale Coilprofil a ocupat mai multe functii de conducere, timp de 5 ani, intre 1997 si 2002 lucrand pentru grupul francez Lafarge.
Pe piata producatorilor de invelitori metalice Coilprofil mai concureaza cu Bilka Steel, Lindab, Ruukki sau Megaprofil.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri