Grup Feroviar Roman a inaintat pe 11 octombrie anul curent, o cerere oficiala catre Ministrului Transporturilor, d-na Ramona Manescu, prin care solicita implicarea directa si urgenta a ministrului, in vederea evitarii unui esec al privatizarii CFR Marfa, care in acest moment pare iminent, avand in vedere neindeplinirea de catre vanzator a obligatiilor pe care si le-a asumat in acest proces, pana in prezent, se arata intr-un comunicat de presa al companiei detinuta de Gruia Stoica.

"In calitate de cumparator, Grup Feroviar Roman, care si-a indeplinit pana acum cu onestitate si la termen toate obligatiile care-i reveneau, considera ca atitudinea Comisiei de Privatizare a fost de natura a-i leza buna-credinta, interesele si eforturile financiare pe care le-a facut pentru succesul acestei privatizari de importanta strategica pentru statul roman. Cu toate acestea, GFR este in continuare dispus sa colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica impreuna caile legale prin care poate fi evitat esecul unei licitatii care ar afecta negativ mediul economic si ar descuraja investitiile straine. Grup Feroviar Roman conteaza pe sustinerea conducerii Ministerului Transporturilor pentru prevenirea acestei situatii.

GFR considera ca in acest moment, comisia de privatizare invoca termenul de obtinere a avizului din partea Consiliului Concurentei drept motiv pentru un anticipat esec al tranzactiei, pentru a ascunde faptul ca in mod flagrant nu si-a indeplinit obligatiile care ii revin. Mai mult, modul in care membrii Comisiei de Privatizare au inteles sa-si indeplineasca responsabilitatile este o dezamagire pentru un investitor care a intrat in aceasta licitatie cu seriozitate si profesionalism si cu dorinta de a investi intr-o companie cheie pentru economia romaneasca".

GFR mentioneaza prin intermediul comunicatului si sarcinile pe care fiecare dintre parti si-a asumat sa le duca la indeplinire.

"Astfel, potrivit HG nr. 526/2013, la art.9, se defineste clar ce inseamna finalizarea procedurii: “finalizarea vanzarii-cumpararii pachetului de actiuni constand in plata pretului de cumparare si in transferul titlului de proprietate asupra pachetului de actiuni ce face obiectul vanzarii-cumpararii va avea loc sub conditia semnarii contractului de escrow si depozitarii de catre cumparator a sumei prevazute la pct. 6 in contul escrow si a realizarii conditiilor suspensive prevazute la pct. 10”. Astfel, potrivit HG, nu poate exista finalizarea tranzactiei fara realizarea conditiilor suspensive. Aceste conditii apartin, dupa caz, vanzatorului, cumparatorului sau ambelor parti.

Potrivit textului HG, care este public si disponibil tuturor pentru consultare, conditiile suspensive care cad in sarcina Vanzatorului, in speta a Ministerul Transporturilor si a Comisiei de Privatizare, sunt urmatoarele, asa cum sunt prevazute in art. 10:
a) finalizarea de catre vanzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra societatii la data semnarii contractului si definitivarea structurii capitalului social al societatii ca urmare a operatiunii de majorare de capital in baza conversiei;
b) obtinerea de catre vanzator, dupa caz, de la finantatorii interni si externi ai societatii [n.n. bancile creditoare ale CFR Marfa], a acordului acestora cu privire la modificarea structurii actionariatului societatii, ca efect al incheierii prezentului contract, iar acordul astfel obtinut nu include conditii mai oneroase pentru societate fata de termenii aplicabili potrivit contractelor de finantare la data semnarii.

Citeste si:

Conditiile suspensive care cad in sarcina Cumparatorului, in speta a Grup Feroviar Roman, sunt:
c) emiterea de catre Consiliul Concurentei a unei adrese sau decizii in conformitate cu dispozitiile art. 46 din Legea concurentei nr. 21/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si/sau emiterea unui asemenea document de catre alte autoritati de concurenta competente;
d) creditarea contului vanzatorului cu toate sumele datorate de cumparator vanzatorului, reprezentand pretul de cumparare.

Grup Feroviar Roman a notificat Consiliul Concurentei, care a admis notificarea, rezervandu-si dreptul, conform legii, sa solicite informatii si date suplimentare, intr-un interval de 20 de zile de la data notificarii.

In schimb, esecul vanzatorului de a obtine o prelungire a termenului de finalizare a tranzactiei, astfel incat acesta sa permita obtinerea avizului Consiliului Concurentei - in ciuda atentionarilor repetate ale acestei institutii privind termenul necesar analizei – face acum imposibila incheierea in bune conditii a privatizarii si desfiinteaza contractul de plin drept."

GFR: Nu am solicitat NICIODATA vreo amanare a termenului de plata

"De asemenea, Comisia de Privatizare a evitat in mod repetat formularea unor raspunsuri clare la solicitarile noastre facute inca din 30 august 2013 (demers reluat pe 4 octombrie 2013), privind situatia la zi a aprobarilor din partea bancilor creditoare ale CFR Marfa in privinta schimbarii de actionariat al companiei.", se mai arata in comunicatul companiei

"Cu regret trebuie sa spun ca pana in ultimul moment, vineri, cand am fost convocati de urgenta la minister pentru rezolvarea impasului generat de incapacitatea comisiei de privatizare de a se achita la timp de responsabilitati, atitudinea comisiei a fost una pe care o consideram inacceptabila fata de un investitor serios. Noi ne-am dus sa discutam si sa cautam solutii la problemele vanzatorului, nu ale noastre, iar propunerile care ni s-au facut sunt absolut inacceptabile si nu pot fi luate in serios de o companie responsabila, care a platit deja 30 de milioane de euro pentru aceasta privatizare", afirma presedintele Grampet Group, Gruia Stoica.

In continuare se mentioneaza ca "In spiritul transparentei, GFR isi exprima intreaga disponibilitate de a face public continutul contractului de privatizare si cu aceasta ocazie solicitam in mod public Ministerului Transporturilor renuntarea la clauza de confidentialitate, pentru corecta si completa informare a opiniei publice.

Grup Feroviar Roman subliniaza faptul ca isi doreste in continuare finalizarea privatizarii SNTFM CFR Marfa, insa nu considera ca acest lucru este posibil in conditiile in care vanzatorul doreste sa se derobeze de responsabilitatile care ii revin si sa forteze cumparatorul sa accepte conditii abuzive, neconforme literei si spiritului contractului de privatizare."