Noi si iranienii: ne lepadam de privatizare si ramanem in brate cu mandria tarii, CFR Marfa!

Comisia de privatizare a CFR Marfa, in calitate de vanzator, a convocat luni echipa Grup Feroviar Roman (GFR) la sediul Ministerului Transporturilor pentru a comunica faptul ca nu poate sa invite castigatorul licitatiei, GFR, la finalizarea privatizarii intrucat nu au fost indeplinite doua conditii de care depindea aceasta procedura, potrivit unui comunicat transmis de GFR.

Cum nu s-a ajuns la momentul finalizarii, contractul se desfiinteaza de drept la finalul zilei, iar cumparatorul, GFR, nu are baza legala sa achite diferenta de pret.

Ministerul trebuie sa fie de acord sa renunte la clauza de confidentialitate.

"Am fost astazi chemati la Ministerul Transporturilor pentru a fi informati de catre Comisia de Privatizare ca nu putem fi invitati sa platim restul de bani pentru pachetul de 51% din CFR Marfa, pentru ca nu au fost indeplinite conditiile suspensive ale contractului de privatizare. Unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea structurii actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu avea timpul necesar pentru a-și da avizul. In aceste conditii, am fost convocati sa luam la cunoștinta imposibilitatea finalizarii privatizarii. Daca ministerul va fi de acord sa renunte la clauza de confidentialitate, veti vedea ca exista o ordine clar stabilita a pasilor care trebuie facuti pana sa se poata ajunge la plata pretului. Plata pe care trebuia sa o faca GFR era doar ultimul dintre acesti pasi", a declarat Gruia Stoica, proprietarul GFR.

In plus fata de conditiile suspensive, nici structura capitalului social nu a fost definitivata, respectiv numarul de actiuni corespunzator cotei de 51% care urmeaza sa se transfere. In acest sens, nu a fost efectuata diminuarea capitalului social cu valoarea activelor care urmeaza sa se transfere de la CFR Marfa catre alte societati detinute de stat", potrivit GFR.

Nu este treaba mea sa emit judecati despre cine este de vina, dar pot sa va spun cat de dezamagit!

“Nu este treaba mea sa emit judecati despre cine este de vina, dar pot sa va spun cat de dezamagit sunt de modul in care s-au desfașurat lucrurile. Imi pare rau nu doar pentru impactul asupra Grup Feroviar Roman și a mea, ci și pentru cei 11.000 de angajati ai CFR Marfa, pentru ca nu avem acum o privatizare de succes cu o companie romaneasca și pentru cum se va vedea asta in afara tarii", a mai afirmat Gruia Stoica.

Grup Feroviar Roman considera ca membrii comisiei de privatizare nu au facut toate diligentele și nu au depus toate eforturile pentru identificarea solutiilor din timp, in vederea definitivarii cu succes a privatizarii.

Potrivit hotararii de Guvern privind privatizarea CFR Marfa, termenul pentru finalizarea procesului expira luni, nefiind prelungit de catre Guvern.

Citeste si:

Anexa actului normativ pentru privatizarea CFR Marfa prevede ca transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din actiuni se realizeaza la data indeplinirii cumulative a cinci conditii: emiterea unei decizii din partea autoritatilor de concurenta; finalizarea de catre vanzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra companiei la data semnarii contractului si definitivarea structurii capitalului social al societatii in urma operatiunii; obtinerea de catre vanzator de la finantatorii interni si externi ai societatii a unui acord cu privire la modificarea structurii actionariatului societatii, ca efect al incheierii contractului; creditarea contului vanzatorului cu toate sumele datorate de cumparator si semnarea declaratiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de actiuni in registrul actionarilor si de actiuni al societatii.

Consiliul Concurentei nu poate da avizul pana luni, termenul limita pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa.

Finalizarea vanzarii-cumpararii pachetului de actiuni, constand in plata pretului de cumparare si in transferul titlului de proprietate, va avea loc sub conditia semnarii unui contract de escrow unde cumparatorul sa depoziteze o suma reprezentand 10% din valoarea tranzactiei, precum si a realizarii conditiilor suspensive prevazute anterior.

Pana in prezent, GFR a platit o garantie de 10 milioane de euro si un avans de 20 milioane de euro, reprezentand 10% din valoarea tranzactiei. Pentru finalizarea privatizarii GFR ar fi trebuit sa mai achite 170 milioane de euro.

In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni