Retailerul suedez IKEA a raportat in perioada 1 septembrie-31 august 2013 vanzari de 440 mil. lei, in crestere cu aproximativ 10% fata de anul trecut, a anuntat compania.

Peste 3.201.990 milioane de persoane au vizitat magazinul, mai mult cu 200.000 de persoane fata de anul de catalog precedent.

Anul trecut au fost vandute 12.083.226 de produse. Dintre acestea 56% reprezinta obiecte de mobilier, iar 44% accesorii si decoratiuni.

Cele mai vandute produse au fost dulapurile de haine Pax, gama din care au fost vandute 126.799 bucati. Dintre accesorii si decoratiuni, au fost vandute 258.444 de tigai, oale, borcane si ustensile de bucatarie.

De asemenea, departamentul IKEA Food – din care fac parte restaurantul IKEA, magazinul de delicatese suedeze si bistro-ul – a inregistrat o crestere de 7% a vanzarilor cu o valoare totala de 32.962.352 lei.

In plus, numarul angajatilor permanenti a crescut la 405, fata de 354 de persoane in 2012. 285 dintre acestia lucreaza in magazinul IKEA de peste 3 ani.

“Ne intereseaza mai mult volumul vanzarilor decat profitul. In ultimii 3 ani a existat crestere de 2 cifre a volumului de vanzari in fiecare an. Cert este ca lumea are mai multa grija pe ce da banii. Pe langa pret oamenii isi doresc si calitate. Daca inainte ne gandeam sa schimbam mobila o data la 7-8 ani acum ne gandim sa o facem la 15 ani”, a afirmat Cornel Oprisan, retail manager IKEA Romania.

IKEA lucreaza in Romania cu 40 de furnizori locali care livreaza circa 5% din produsele comercializate in magazinul din Bucuresti.

“Ne dorim sa crestem ponderea produselor locale in portofoliu. Focusul nostru in prezent este sa eficientizam magazinul din punct de vedere energetic. Avem in plan sa montam panouri solare, pe viitor ne uitam si la posibilitatea de a vinde astfel de produse”, a spus Oprisan.

Retailerul a inceput deja sa comercializeze panouri solare in Marea Britanie, costul unui astfel de panou fiind 9.200 de dolari, pret care include si instalarea.

Pana la finalul anului trecut IKEA a instalat 250.000 de panouri solare pe propriile cladiri si a pus in functiune 83 de turbine eoliene.

In plus, isi propune sa devina o companie care sa se sustina singura din punct de vedere energetic pana in anul 2020.

Totodata, compania din Romania lucreaza la un proiect intitulat “Take back, bring back” prin intermediul caruia orice client IKEA are posibilitatea de a aduce obiecte de mobilier vechi, textile sau saltele in schimbul achizitionarii unor produse noi de acest tip.

“Noi urmeaza sa le reciclam sau sa le donam celor care ar putea avea nevoie de ele. Proiectul exista deja in Marea Britanie”, a explicat Daniela Stoican, PR manager IKEA Romania.

Compania analizeaza si segmentul vanzarilor online, unde pentru moment nu este prezenta, insa o miscare in acest sens nu va avea loc in acest an, a completat Daniela Stoican.

Magazinul IKEA Romania in cifre in anul de catalog 2013

  • Cifra de vanzari totale: 440.042.572 lei (inclusiv TVA).
  • Cifra de vanzari IKEA FOOD: 32.962.352 lei (inclusiv TVA)
  • Numarul de produse vandute: 12.083.226
  • Numarul mediu de angajati: 440
  • Numarul de vizitatori ai magazinului: 3.201.990
  • Numarul de vizitatori ai website-ului www.IKEA.ro: 5.570.899
  • Numarul de copii la locul de joaca: 54.367
  • Numarul de chiftelute vandute la Restaurantul IKEA: 3.591.595
  • Numarul de hot-dog vanduti: 3.803.223
  • Kilometri de hot-dog vanduti: 684
  • Numarul de membri IKEA FAMILY: 86.584
  • Magazinul IKEA din Bucuresti, deschis pe 21 martie 2007, a fost al 253-lea magazin inaugurat, iar Romania a 35-a tara. Pana in luna martie 2010 a functionat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea a devenit parte din IKEA Group.
  • Compania IKEA Romania are in plan deschiderea unui nou magazin in tara, insa nu a fost stabilit inca urmatorul oras.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri