Explicatia consta in faptul ca magazinele reprezinta de regula destinatii “de ocazie”, consumatorii petrecandu-si timpul cautand, inspectand ferestrele magazinelor, cumparand “chilipiruri” sau facand cumparaturi de impuls. Spre deosebire, online-ul este de multe ori o destinatie impusa de tipul “misiune” pentru cei care cauta anumite produse si servicii la cel mai mic pret.

In acest context, studiul ATKearney, realizat pe un esantion de 3.200 de consumatori americani si britanici, subliniaza ca o discutie despre un posibil declin al magazinelor fizice este prematura, acestea ramanand in continuare in centrul atentiei consumatorilor.

Citeste si:

Cu toate acestea, aparitia canalelor noi de comert a generat o competitie acerba, respectiv o presiune pe costuri si preturi. Mai exact, magazinele in sine, fara o asociere cu alte canale de cumparaturi de tipul online-ului, au devenit mai putin productive si profitabile.

Anul trecut, 92% dintre cumparaturi au avut loc in magazine, acestea fiind si locatiile preferate de consumatorii de toate varstele si cu diferite bugete.

Potrivit studiului, printre motivele invocate de consumatori in favoarea cumparaturilor in magazine se numara indeplinirea unei necesitati imediate, posibilitatea de a proba articolele si de a le testa inainte de achizitie. Vizita intr-un magazin reprezinta inca un eveniment social – consumatorii pot petrece timp impreuna cu prietenii si familia in timp ce merg la cumparaturi.