Contul escrow de 20 de milioane de euro al GFR a fost deblocat, companiei urmand sa-i fie returnata si garantia de 10 milioane de euro aferenta licitatiei pentru CFR Marfa, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, adugand ca noul calendar al privatizarii va fi discutat cu FMI si CE.

"CFR Marfa, dupa cum bine stiti, isi continua procedura de privatizare. Zilele acestea avem intalniri cu partenerii de la FMI si CE si vom discuta calendarul (...) Saptamana aceasta, incepand de maine, ne vom intalni si vom discuta punct cu punct acest calendar, astfel incat la sfarsitul saptamanii, in sedinta de Guvern, sa pot prezenta calendarul in principiu agreat", a declarat Manescu, la o conferinta pe tema transporturilor organizata de ambasada Marii Britanii, scrie Mediafax.

Manescu a adaugat ca GFR, companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, va primi inapoi garantia de 10 milioane de euro, asa cum au indicat consultantii CFR Marfa.

Totodata, companiei GFR i-a fost deblocat contul escrow in care a depus 20 de milioane de euro ca avans pentru actiunile CFR.

Secretarul de stat Cristian Ghibu nu va conduce si urmatoarea procedura de privatizare a CFR Marfa, a mai spus Manescu, raspunzand unei intrebari.

Dupa esecul tranzactiei pentru CFR Marfa, Gruia Stoica a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfa restituirea de urgenta a garantiei de 10 milioane de euro, precum si a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a indeplini conditiile de preluare a companiei.

El s-a declarat surprins de declaratia Ramonei Manescu, care afirmase ca este analizata oportunitatea retinerii garantiei.

GFR a depus o garantie de 10 milioane de euro si a depus un avans de 20 milioane de euro intr-un cont escrow, reprezentand 10% din valoarea actiunilor CFR Marfa pe care urma sa le preia.

Daca privatizarea s-ar fi incheiat cu succes, GFR trebuia sa achite inca 172 milioane de euro.

Privatizarea CFR Marfa nu s-a putut insa finaliza la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.

Saptamana trecuta, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor sa inceapa procedurile pentru o noua privatizare a companiei, proces care sa fie incheiat pana in vara anului viitor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri