Cu masti sau fara, Halloween-ul nu este infiorator cand vine vorba de venituri. Noaptea groazei este chiar „ingrozitor” de bogata pentru patronii cluburilor chiar si cand acestea nu organizeaza petreceri cu vrajitoare si “insagerate”, asa cum cere regula sarbatorii americane.

Halloweenul strange clienti chiar si fara petreceri tematice, fapt pentru care unele dintre cele mai renumite cluburi din Capitala prefera sa nu atraga clienti prin sarbatoarea americana. „E prea comerciala pentru noi”, spune Silviu Andrei, MC-ul clubului Fratelli din Capitala, despre lipsa unei petreceri de Halloween in localul de care se ocupa.

Cu Halloween sau nu, cei de la Gaia au alta varianta: „La noi la club este calcare in picioare in fiecare seara”, unde petrecaretii gatiti ca de sarbatoarea groazei sunt asteptati cu un „decor fabulos”. Iar in Player Club „nu este nicio diferenta” fata de serile in care nu se sarbatoreste Halloween-ul, a spus un reprezentant al localului.

Cu un pret de intrare de 20 lei, Space Club a alocat 5.000 de euro pentru organizarea si promovarea petrecerii de joi seara, unde sunt asteptate 800 de persoane. Pretentiile clientilor se schimba de la an la an, la fel si artistii, decorul de Halloween si „modul de a atrage lume”, potrivit lui Andrei Suciu, organizatorul evenimentului din Space Club. In privinta veniturilor, el spera „la ceva optimist, 70-80 lei consumatia medie de persoana”.

The Silver Church, care invita petrecaretii la un concert in seara de Halloween, este mai temperat de noaptea groazei „Nu mergem exact pe clasic, cu dovleci”, a subliniat Cosmis Covei, managerul de relatii publice al localului. El se asteapta ca la concertul celor de la Coma, care nu se vor imbraca in costume tematice, sa vina 700 de persoane.

La prima editie, petrecerea din Journey Pub isi primeste cei 200 de petrecareti cu un design si decor specific sarbatorii. Potrivit reprezentantei localului, organizarea si promovarea evenimentului a presupus o cheltuiala de 2.000 lei, eveniment care genereaza o crestere de 20% a veniturilor comparative cu o zi normala.

La club Maya in schimb, „decorul se imbunatateste cu paienjeni, cu scheleti, de trei-patru ani” de cand deschide usile pentru cei care vor sa se distreze de Halloween. Dovlecii nu lipsesc niciodata, iar investiile se simt si in costumele in ton cu sarbatoarea pentru angajatii clubului si in show-uri cu lumini, unde cei 100-130 de clienti asteptati in costume au intrare libera, iar consumatia nu este obligatorie la petrecerile dintre 30 octombrie si 2 noiembrie.

Iar cum veniturile sunt „sume confidentiale”, administratorul localului, Alexandra Firanescu, ne linisteste ca „este mult mai bine” fata de alte seri, „este a doua sarbatoare de an” din punct de vedere financiar pentru ca „noi punem pret pe distractie”

In Centrul Vechi, in schimb, localurile sunt adevarate devoratoare ale sarbatorii americane, asa ca incearca sa profite de noaptea groazei. In Bastards numarul clientilor creste „cam cu 60%”, asa cum a declarat reprezentantul localului, care se asteapta sa numere venituri de 5000-6000 de lei dupa 31 octombrie.

Si La Historia gazdele asteapta „aproximativ 200 de persoane” la petrecerea de Halloween din Podul Bantuit.

Noaptea groazei strange petrecareti infioratori si la Palatul Bragadiru, unde au fost asteptati 1.500 de clienti pe 26 octombrie, potrivit lui Marian Vasile, reprezentantul firmei organizatoare Lollipops Events. Chiar daca cea de-a patra editie, cu proiectii de lumini si cantareti si DJ-i straini, a adunat mai putine persoane decat cele 2000 de anul trecut, asta nu inseamna ca veniturile au fost „ingrozitoare”, cand clientii au platit pachete speciale de 40 lei, 50 lei sau 70 lei.

In schimb, organizatorii petrecerii de la Palatul Ghika, unde biletul de intrare a costat 20 lei, a sperat ca 800 de persoane la evenimentul de pe 25 octombrie si o consumatie „absolut estimativa” in medie de 50 lei de fiecare petrecaret, a declarat un reprezentant al agentiei de evenimente Wise Trumpets.

Noaptea groazei goleste magazinele si se imbraca scump

Cum cei mai multi romani sarbatoresc in noapte de 31 octombrie, „groaza” importata de la americani aproape ca nu poate fara sa se vada in stilul vestimentar. Asa ca romanii dau bani seriosi ca sa se asorteze cu Halloween-ul.

„Octombrie este cea mai profitabila luna din an, veniturile sunt de 6-7 ori mai mari ca in iulie, de exemplu, si de 2-3 mai mari ca in mai”, a declarat Cornel Dinca, reprezentantul magazinul Bruno the Funny Shop, care vinde costume de speriat.

Pentru Dinca, noaptea groazei este cea mai frumoasa sursa de venituri, asa ca asteapta sa numere 80.000-90.000 lei, dupa seara de Halloween. Cele mai vandute sunt costumele de vrajitoare, in jur de 200 de bucati cu aceasta ocazie, care costa peste 190 lei.

Pentru cei de la cufarulfermecat.ro, „Halloweenul nu este singura perioada aglomerata din an. Avem cereri pentru un numar foarte mare de costume si in perioada de Craciun, Revelion, Paste, 1 Martie, 1 Iunie. Ca procent, cererea creste cu aproximativ 300%”, a sustinut Mirona Paun, creative manager al magazinului online, care ofera servicii de inchiriere de costume si accesorii.

Persoanele care inchiriaza sunt parinti cu copii pentru petrecerile celor mici, dar si cei cu varste cuprinse intre 20 si 35 ani, care platesc 60 lei pentru un costum. Cele mai cerute costume sunt cele de vrajitoare, scheleti, catwoman, dar si cele din filme si desene.

In schimb, potrivit costumtematic.ro, oamenii prefera tot mai mult costume mai putin infricosatoare. „Cu cat sunt mai frumosi, cu atat mai bine”, a declarat manageruL magazinului online, Alexandra Voicu, pentru ca romanii inchiriaza costume mai putin infricosatoare, costume de epoca si pentru copii. Alaturi de Craciun si alte sarbatori, in preajma sarbatorii groazei este cea mai buna perioada din an, a completat managerul magazinului care vinde costume intre 80 lei si 150 lei.

Halloween, o sarbatoare pe care „patronii de cluburi o tin activa”

De ce Halloween-ul, sarbatoare importata, a reusit sa creeze dependenta in societatea romaneasca, sociologul Mircea Kivu sustine ca „e cam tare sa spui asta”, insa „exista patroni de cluburi care au nevoie de astfel de evenimente” pentru a atrage venituri, pentru ca de regula „societatea romaneasca preia obiceiuri din societatea vestica”.

Potrivit sociologului, romanii sunt deschisi la noutatile de peste granite pentru ca astfel cred ca isi ridica nivelul de bunastare la nivelul de trai al occidentalilor. Kivu a subliniat ca sarbatoarea americana nu se va epuiza „in viitorul apropiat, pentru ca patronii de cluburi vor gasi destule motive sa o tina activa”.

Efectul Dracula de Halloween

Desi avem brandul Dracula foarte cunoscut peste granite, uristii straini nu sunt atrasi mai deloc de acest concept pentru a sarbatori Halloween-ul in Romania, sustine Mircea Vladu, de la agentia Prestige Tours. „Nu stiu daca o sa avem 100 de turisti straini. Foarte putini pleaca din tara lor de Halloween”, a completat Vladu, potrivit caruia „miscarea este mai mult interna, este in tara respectiva” cand vine vorba de sarbatorit noaptea groazei.

Asta inseamna ca pe aeroporturi nu se inghesuie straini de Halloween, ci „mai mult turistii straini care locuiesc in Romania pleaca cateva zile in statiunile montane de la noi”, a explicat reprezentantul Prestige Tours, care sustine ca efectul Dracula se simte puternic pe tot parcursul anului in privinta numarului de turisti straini care ne viziteaza tara.

Noaptea groazei creste si traficul pe Internet. Potrivit seomonitor.ro, romanii fac in luna octombrie peste 135.000 de cautari despre „Halloween”, 22.000 de cautari pentru „costume de Halloween” si 1.300 de cautari pentru „petreceri Halloween”.

Unde poti sa petreci de Halloween in Capitala

  • daca va doriti Just Another Halloween Party, il gasiti in Space Club, unde sunt invitati Nima Gorji, Pagal si Alin Stoica. Intrarea este libera pana la 0.00 si 30 lei dupa miezul noptii
  • La Club Bastards aveti parte de Bloody Bastards si Punch gratis toata noaptea
  • Journey Pub va trimite intr-o Scary Journey de la ora 22.00 alaturi de vrajitoare, varcolaci, fantome si strigoi si va va hrani cu ghost cookies din partea casei
  • Underworld va asteapta pe ritmuri de Rock'n'Roll for the Dead cu Dj Sinn si Liv Decay
  • Club Maya va da intrare libera la trei seri de petreceri inspaimantatoare de joi pana sambata
  • Expirat te asteapta sa te Zombify Yourself la petrecerea la care trebuie sa pari ca esti din filme horror
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri