“Dupa cum spuneam si in vara, piata oualor pentru consum a fost una complet atipica, pentru un lung interval de timp costul de productie al oului fiind mult sub pretul de vanzare. Vorbim in continuare de perioade dificile pentru producatori, de necorelari juste intre preturile resurselor in aceste industrii si pretul de raft al carnii si produselor din carne, care in tarile UE continua sa fie mai mari cu 35 – 60% in conditiile in care costurile sunt similare. Insa am incredere ca lucrurile se vor schimba in bine”, a declarat Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.

Agricola International, cea mai importanta companie a grupului de firme Agricola (in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare, reteaua proprie de magazine si operatorul logistic) a inregistrat dupa primele trei trimestre ale anului o crestere a cifrei de afaceri cu 5%, ajungand in prezent la circa 280,8 mil. lei.

Potrivit datelor companiei, Agricola a exportat in intervalul mentionat cu 30% mai putina carne de pui decat anul trecut, concentrandu-se mai mult pe piata interna, in special in zona retailului traditional, unde firma livreaza 34% din productia de carne.

Citeste si:

La categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, in primul semestru s-a inregistrat o crestere a vanzarilor totale cu 5%, in timp ce vanzarile de oua au scazut dupa 9 luni cu 25%, in conditiile in care pretul mediu al acestui produs este cu 21% mai mic decat anul trecut.

Agricola detinea anul trecut o cota de 15% din piata carnii de pui, 19% din piata de semipreparate si produse de tip ready-meal, potrivit datelor Nielsen.