Conducerea agentiei de privatizare din Grecia (TAIPED) se va reuni joi pentru a aproba lista companiilor care vor participa la privatizarea TRAIN OSE si la cea a companiei de mentenanta a materialului rulant ROSCO. Pentru ROSCO liciteaza operatorul de cale ferata RZD (Rusia), Alstom (Franta) si Siemens (Germania), scrie Mediafax.

Atat in cazul TRAIN OSE, cat si in cel al ROSCO, toate companiile care au transmis scrisori de intentie in prima etapa a privatizarii vor primi acordul pentru a trece in faza a doua, cea a transmiterii de oferte angajante, intrucat indeplinesc condtiile minime cerute, respectiv criteriile referitoare la capacitatea financiara si know-how, au declarat surse apropiate situatiei pentru cotidianul elen Kathimerini.

In ambele cazuri, statul vinde 100% din actiuni.

Autoritatile elene au anuntat la mijlocul lunii septembrie ca GFR, SNCF si RZD au depus scrisori de intentie pentru preluarea TRAIN OSE.

Citeste si:

Oficialii eleni spera ca statul sa obtina in urma privatizarii companiei 200 de milioane de euro, potrivit Reuters.

Grupul de companii Grampet-GFR, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost desemnata in luna iulie castigator al licitatiei pentru preluarea operatorului de stat de transport feroviar de marfa HZ Cargo din Croatia. GFR, nteresat si de preluarea companiei BDZ Bulgaria, opereaza pe piata din Ungaria si se extinde in Germania, Austria, Republica Moldova si Serbia.

In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Preluarea pachetului de actiuni de catre GFR nu a putu fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.