Fabrica de incaltaminte Guban, din Timisoara, a deschis recent primul sau magazin propriu din Bucuresti, dupa 76 de ani la infiintarea companiei. Miscarea face parte din procesul de “reinventare” a brandului, spune Marius Ion, administratorul producatorului, care intentioneaza sa duca pantofii care au incaltat-o printre altii sip e Sophia Loren pe pietele din China si Rusia.

Fabrica Guban are o traditie indelungata, fiind una dintre marcile romanesti care au rezistat in perioada comunismului, ajungand sa fie una dintre vedetele epocii respective. Fondata in 1937 sub numele de Uzina Chimica Guban Timisoara, fabrica a rezistat peste opt decenii, in 1952 trecand in proprietatea statului roman. In momentul de fata, Guban trece printr-un proces de reinventare a numelui sau si a pantofilor dedicati exclusiv femeilor.

Prima pereche de pantofi Guban a iesit pe poarta fabricii in 1959, intreprinderea fiind privatizata in 1995 ca societate pe actiuni, pentru ca in prezent pachetul majoritar din actiunile companiei sa fie detinut de fondul de investitii american New Century Holdings, reprezentat in Romania prin NCH Advisors. De la preluarea fabricii au fost investiti peste 250.000 de euro in procesul de modernizare a liniei de productie si distributie.

In 1995 societatea avea 450 de angajati in momentul privatizarii si 72 la preluarea de catre fondul de investitii. Ulterior, numarul angajatilor a crescut ajungand in prezent la 94.

In fiecare luna 4.000 de perechi de pantofi pleaca in fiecare luna din fabrica de la Timisoara. Capacitatea de productie este de 210 perechi pe zi.

“Criza financiara a condus la o presiune sporita din partea revanzatorilor asupra pretului, concomitent cu o crestere neasteptata a pretului la materia prima, si ma refer aici in special la piele. Pretul pentru pielea bruta, materia prima pentru tabacarii, s-a triplat in Europa in ultimii trei ani, rezultatul reflectandu-se direct in preturil de achizitie al materiei prime, necesare la fabricarea pantofilor”, spune Marius Ion, cel care a preluat functia de administrator al companiei Guban in urma cu un an.

Participarea la editia de anul acesta a Targului International de Incaltaminte de la Milano i-a adus producatorului timisorean si primele comenzi pentru magazine din Italia, Slovenia, Elvetia si Nigeria. Planurile pentru anul viitor vizeaza intrarea pe piete noi precum Rusia si China, tari “care au cel mai mare potential in materie de incaltaminte”, considera Marius Ion.

De asemenea, compania intentioneaza sa mai deschida anul viitor noi magazine proprii, bugetul de investitii ridicandu-se la 500.000 euro.

“Suntem convinsi ca anul viitor vom inregistra o noua crestere a volumului vanzarilor. Am lucrat foarte mult la pregatirea noilor colectii, am deschis colaborarea cu multi designeri romani. (…) Se simte o revenire si o crestere a cererii pentru bandurile romanesti. Intrucat consumatorul a avut acces liber la pietele internationale, poate foarte usor sa compare calitatea produselor si, constatand ca exista produse de o calitate superioara fabricate in Romania, se indreapta catre acestea”, explica administratorul Guban.

In momentul actual compania detine doua magazine proprii: unul in Timisoara si altul in Baneasa Shopping City, acesta fiind si cel mai nou magazin al brandului, unde investitiile pentru amenajare si stoc au atins 100.000 euro.

Statistic, femeile din Romania achizitioneaza patru perechi de pantofi anual, cu doua mai putin decat media europeana, insa exista variatii mari in functie de zonele georgrafice si de puterea de cumparare. In ceea ce priveste bugetul acesta se situeaza in medie in jurul a 2.000-2.500 lei pe an.

Piata locala de incaltaminte de dama, incluzand si importurile de incaltaminte este evaluata la 18 mil. perechi de pantofi.

Industria romaneasca de incaltaminte, confectii si produse de marochinarie numara peste 45.000 de angajati. Este industria cu cea mai mare acoperire externa, avand stabilite contracte comerciale cu firme din 150 tari. Astfel, anul acesta, in premiera, dupa multi ani, dinamica exporturilor (diferenta dintre export si import) de profil a devenit pozitiva, inregistrand o crestere de 10%, fata de o scadere de aproape 10% in 2012. In valori absolute, exporturile de incaltaminte, confectii si accesorii din piele au atins dupa primele sase luni, un excedent de aproape 125 milioane euro, conform Sfera Factor.

Printre jucatorii importanti se mai numara Benvenuti, Bata, Otter, Il Passo, Deichmann si Leonardo.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri