"Care sunt obiectivele pentru Tarom? As putea spune foarte pe scurt - sa creasca numarul curselor interne, deci sa intarim Tarom pe cursele interne si pe cursele regionale si sa schimbe flota, intr-o prima faza. Pentru asta sigur ca va trebui sa avem discutii cu toate companiile care au facut deja oferte. Toti au facut oferte. Airbus, Boeing, ATR, Bombardier, Embraer. Se va face o analiza de catre managementul executiv si de catre CA (...) Toata lumea a fost de acord ca trebuie unificata flota. Sunt prea multe tipuri de avioane, care creeaza costuri foarte mari si profit aproape deloc", a spus Manescu.

Ea a adaugat ca odata cu schimbarea flotei vor fi imbunatatite si cursele interne si regionale.
Prezent la eveniment, George Marin, vicepresedinte business strategy la Tarom, a explicat ca exista doua variante pentru acest obiectiv, inchirierea si vanzarea-cumpararea.

"Analizele pe care le-am efectuat pana in momentul de fata evidentiaza doua posibile solutii pentru optimizarea flotei. O solutie ar fi de tipul lease-in, lease-out, respectiv inchirierea unei parti a flotei existente catre terti, si introducerea tipurilor de aeronave pe cre noi consideram ca ar trebui sa le avem pentru a creste eficienta economica (...) A doua varianta pentru optimizarea flotei, care este un pic mai problematica, ar putea fi reprezentata de achizitia de avioane odata cu instrainarea celor existente in flota", a spus Marin.

El a adaugat ca prima varianta ar putea avea castig de cauza, iar operatiunea s-ar putea finaliza intr-un interval de 2-4 ani, in functie de complexitatea procedurilor.

Disponibilizari la companii, doar dupa discutii cu sindicatele; acum focusul este pe buget

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat marti ca daca vor exista planuri de disponibilizari la companiile detinute de minister acestea vor fi discutate in prealabil cu sindicatele, dar in prezent prioritatile sunt bugetul pe 2014 si planurile de dezvoltare a companiilor.

"In momentul acesta nu exista un plan de disponibilizari. Sigur, zvonurile pot aparea din toate directiile, cum ne-am obisnuit. In momentul in care se va face sau va exista un plan de disponibilizari va exista doar dupa ce vom discuta cu partenerii sociali, cu sindicatele. Nu exista plan de disponibilizari care sa nu trebuiasca sa fie discutat cu sindicatele. Din cate stiu, inca nu am ajuns la acel subiect. Avem o alta prioritate - bugetul pe 2014, planurile de dezvoltare a companiilor, cred ca sunt foarte importante, mult mai importante, pana sa ajungem sa reorganizam mai avem. Trebuie intai sa le punem pe picioare", a spus Manescu la Mediafax Talks about Aviation.

Citeste si:

Ea a raspuns astfel la intrebarea daca exista planuri de disponibilizari la companiile feroviare in afara de CFR Marfa, sau la Tarom.

CFR Marfa va disponibiliza dintre angajati in 2014, persoanele disponiblizate urmand insa sa primeasca un venit lunar de completare dupa desfacerea contractului de munca, in conditiile in care legislatia actuala, modificata recent de Guvern, nu mai prevede astfel de plati si pentru aceasta companie.

In luna august, cand CFR Marfa era in proces de privatizare, Guvernul a decis ca venitul lunar de completare pentru sprijinirea angajatilor disponibilizati din companii de stat pana la gasirea unui nou loc de munca nu va mai fi acordat tuturor, ca pana in prezent, ci doar salariatilor concediati colectiv din anumite companii, printre care CFR S.A. si CFR Calatori, nu si CFR Marfa.

Prin ordonanta de urgenta, Guvernul va aproba insa o exceptie si va decide ca acest venit de completare sa fie acordat si persoanelor care urmeaza sa fie disponibilizate de la CFR Marfa.