Cheltuielile companiei au scazut cu 8% in perioada analizata, la 849,6 milioane lei, potrivit datelor transmise de reprezentantii companiei, la solicitarea Mediafax.

"Nerealizarea veniturilor din activitatea de baza la nivelul prognozat se datoreaza diminuarii volumului de marfa transportat la grupe cu pondere importanta in total marfuri transportate. De asemenea, a fost oprit procesul de casare a vagoanelor la fier vechi, lucru care a atras dupa sine nerealizarea veniturilor din aceasta activitate, asa cum fusese inclus in proiectul de buget al societatii", arata compania.

Conform proiectului de buget de venituri si cheltuieli, care se afla pe circuitul de aprobare, pentru acest an au fost prognozate venituri totale in valoare de 1,13 miliarde lei si o pierdere bruta de 50 milioane lei. Comparativ, anul trecut compania a inregistrat venituri de 1,05 miliarde lei si pierderi de 405 milioane lei.

"In perioada ianuarie - septembrie 2013, CFR Marfa a incheiat noi contracte cu urmatorii parteneri: Plantagro Com, contract incheiat intre 27 februarie 2013 - 31 decembrie 2013, Aria International (10 mai 2013 - 31 decembrie 2015), Petrolsped (16 mai 2013 - 31 decembrie 2013), Comcereal Vrancea (16 iulie 2013 - 31 decembrie 2013), ED&EFMAN Slovenia (19 iulie 2013 - 31 decembrie 2013), SE Paroseni (1 mai 2013 - 30 aprilie 2014), SN Inchideri Mine Valea Jiului (1 aprilie 2013 - 31 decembrie 2013), Societatea Nationala a Huilei (1 iunie 2013 -31 decembrie 2013)", potrivit sursei citate.

Primii cinci clienti ai CFR Marfa din primele noua luni au fost, in ordinea tonajului, Rofersped, CE Oltenia - Sucursala Turceni, CE Oltenia - Sucursala Craiova, Holzindustrie Schweighofer si Azomures.

Investitiile derulate in primele noua luni de catre CFR Marfa se ridica la 6,2 milioane lei, fiind de aproximativ trei ori mai mici fata de nivelul intregistrat in perioada similara din 2012.

"Principalii furnizori si creditori diversi in ordinea soldului inregistrat la 30 septembrie 2013 sunt CFR SA, Oscar Downsream, CFR Calatori, IRLU, REVA Simeria", arata reprezentantii transportatorului feroviar de marfa.

Pe de alta parte, printre principalii clienti care au datorii fata de CFR Marfa se numara CET-uri, Oltchim, Rofersped, Carpat Cargo, Complexul Energetic Oltenia, RAAN, City Gate, General Invest, Transauto si SMR Bals.

Datoriile totale comerciale si bancare ale companiei totalizau 585 milioane lei la 30 septembrie, din care 383,4 milioane lei reprezinta datorii pe termen scurt. Totodata, creantele companiei la finele lunii septembrie se ridicau la 541,5 milioane lei.

Compania avea la finele anului trecut datorii totale de 2,12 miliarde lei si creante de 247 milioane lei, arata datele publicate la Ministerul de Finante.

Citeste si:

Totodata, conform strategiei de privatizare a companiei, aprobata de Guvern in luna februarie, CFR Marfa inregistra datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget si 600 milioane lei catre CFR Infrastructura, restul reprezentand penalitati de intarziere si restante catre furnizori privati.

Potrivit unei scheme aprobate in iunie de Guvern prin ordonanta, datoriile fiscale ale CFR Marfa au fost stinse de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) prin conversie in actiuni.

In strategia de privatizare a CFR Marfa, Guvernul a luat de altfel in considerare vanzarea inclusiv a pachetului care va fi detinut de stat in urma "conversiei creantelor statului in actiuni".

La 21 iunie, dupa ce compania Grup Feroviar Roman (GFR) controlata de Gruia Stoica a fost declarata castigatoare a procesului de privatizare, Fenechiu afirma ca datoriile CFR Marfa se ridica la aproximativ 100 de milioane de euro si vor fi preluate de viitorul proprietar.

Vanzarea a 51% din CFR Marfa nu a putut fi finalizata insa pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.

Guvernul si FMI au decis ca CFR Marfa sa fie restructurata "agresiv", prin reducerea costurilor de personal, vanzarea vagoanelor invechite ca fier vechi si oprirea de livrari catre clientii care au acumulat datorii fata de companie.

Pentru CFR Marfa a fost stabilita o noua tinta trimestriala de arierate, care sa ajunga la zero datorii, excluzand dobanzile si penalitatile pentru arieratele existente, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu Fondului Monetar International (FMI) si Comisia Europeana in aceasta luna.

In scrisoare, privatizarea CFR Marfa este estimata sa fie finalizata in luna mai 2015.

Intr-o ordonanta de urgenta pregatita de Guvern se arata ca CFR Marfa va renunta la o parte dintre angajati in 2014, persoanele disponibilizate urmand sa primeasca un venit lunar de completare dupa desfacerea contractului de munca.