Irinel Ionescu va participa la prima editie a conferintei internationale retailArena in calitate de speaker in cadrul workshop-ului “Factorul wow in packaging: design si materiale noi pentru ambalaje”, care va avea loc pe 20 noiembrie.

Interesul companiilor locale pentru designul de ambalaj a ramas relativ constant, sustine Irinel Ionescu. Totusi, ce s-a schimbat incepand cu 2009 a fost interesul manifestat pentru designul de ambalaj realizat de companii specializate.

“Simtim o mai mare atentie la calitatea proiectelor intr-un peisaj din ce in ce mai competitiv mai ales in piata de retail. Desi in continuare ajung proiecte de design de ambalaj catre agentii de publicitate sau catre companii care nu au ca specializare branding-ul, totusi se simte din ce in ce mai mult o directionare a acestor proiecte catre agentiile de branding”, afirma Ionescu.

Potrivit acestuia, o mare parte din bugetele de comunicare se concentreaza acum pe punctul de vanzare si pe ambalaj, focusul fiind pe simplitate si claritate.

“E si normal sa se tinda catre simplitate, in niste rafturi atat de segmentate, incarcate si complicate. Intr-o permanenta lipsa de timp, brandurile care se fac cat mai repede observate si intelese vor fi cele invingatoare, da, invingatoare, caci la raft este o adevarata batalie pentru vizibilitate! Si miza suprema este sa fi reconoscibil prin intreg look & feel-ul, nu numai prin logo; ba mai mult: sunt brand-uri care isi permit sa inlocuiasca logo-ul cu numele consumatorilor (vezi Coca Cola), care ar putea fi recunoscute si fara a avea numele brand-ului scris pe fata ambalajului (Joe, Milka). Si sunt capabile sa faca asta fiindca branding-ul lor merge dincolo de auditiv (naming), de visual (logo), are o culoare a lui, are o forma unica (vezi forma sticlei Coca Cola). Cred ca acest debranding este cel putin un exercitiu care poate arata cata forta are un branding dincolo de logo, exercitiu care ar fi interesant pentru multi proprietary de brand-uri de produs”, afirma Irinel Ionescu.