Liliana Paraipan a deschis primul centru Eden Spa in anul 2005 in cartierul Primaverii din Bucuresti, data la care acest concept nu era cunoscUT decat de romanii care fusesera in strainatate. Investitia s-a ridicat la 200.000 de euro.

Ulterior, compania s-a dezvoltat prin deschiderea unei noi locatii in cadrul Grand Hotel Continental in 2011 (co-investitie de 80.000 de euro) si prin preluarea managementului mai multor locatii spa, printre care Orhideea Spa si The Spa Hilton Sibiu.

"Initial, ne-am adresat persoanelor fizice, dar dupa primul an de operare am intrat pe zona corporate. Companiile au inceput sa ofere ca recompensa pentru angajati un card cadou la spa sau un pachet de relaxare si teraperie anti-stres", a explicat Paraipan.

Criza a golit buzunarele companiilor

Potrivit acesteia, criza a afectat considerabil bugetele companiilor care ofereau recompense la spa pentru angajati, unele dintre acestea ajungand sa taie de pe liste aceste cheltuieli.

"Inainte de criza bugetele erau mult mai mari si mult mai multe companii faceau acest lucru. De exemplu, in acea perioada, media pentru carduri cadou se ridica la 250 de lei, iar acum bugetele se situeaza in jurul valorii de 150 de lei. Mai mult, in ultimii ani, sunt companii acopera doar jumatate din costul pachetulului oferit", a adaugat sefa Eden Spa.

Domeniile prioritare sunt in care se acorda beneficii de acest gen sunt sectorul bancar, IT, consultanta si avocatura.

"2013 este un an in care este nevoie de mai multa munca pentru orice rezultat pe care il obtii, trebuie sa ai multa flexibilitate in oferta, multa personalizare, iar pachetele standard nu isi mai gasesc locul. Fiecare are nevoi specifice si vrea sa si le atinga, nu mai este dispus sa incerce, vrea sa fie sigur de rezultat", a explicat Paraipan.

In ceea ce priveste clientii individuali, Paraipan a precizat ca acestia vin la spa in medie o data la doua sau trei luni, iar suma alocata se situeaza in jurul valorii de 250 de lei. Sunt insa si clienti fideli, care isi permit sa plateasca aceasta suma si de doua ori intr-o luna.

Citeste si:

"Nu este un serviciu la indemana tuturor romanilor. Sunt servicii care au devenit insa mai accesibile ca pret, dar pe care totusi nu oricine si le poate permite, majoritatea clientilor nostri sunt din middle si top management. Nu este insa o fita sau un lux sa vii la spa", a reliefat Liliana Paraipan.

Estimari optimiste totusi pentru 2013

Eden Spa a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri in valoare de 2,4 milioane lei, iar pentru acest an Paraipan estimeaza un plus de 20%, pe fondul cresterii capacitatii.

"Estimarile privind afacerile sunt per total in crestere cu 20%, pentru ca am crescut capacitatea, relocand sediul din Primaverii intr-un spatiu mai mare si pentru ca unitatea din Grand Hotel Continental este intr-o crestere fireasca, fiind doar al treilea an de functionare. In ceea ce priveste profitabiliatea, acest indicator nu depaseste 10% in domeniul spa-urilor", a adaugat Liliana Paraipan.

Acesta crestere se va tempera insa in 2014, an in care Paraipan estimeaza un avans de maxim 15%, intrucat nu ia in calcul alte investitii.

"Este destul de greu sa dai o pronoza in acesti ani, insa evident ca fata de 2013 nu o sa mai crestem la fel de mult, pentru ca nu planific nicio crestere a capacitatii, asa ca mi-as propune o crestere de maxim 10-15%", a spus aceasta.

Compania Eden Spa are 25 de angajati in cele doua unitati din Bucuresti, iar afacerile companiei sunt generate in procent de 85% de clientii individuali si de 15% de corporate.

De la infiintare si pana in prezent, aproximativ 30.000 de persoane au beneficiat de serviciile Eden Spa, dintre care 35% sunt barbati. Pe parcursul unui an, circa 1.000 de persoane acceseaza programele wellness adresate companiilor prin carduri cadou oferite sub forma de bonusuri si recompense cu diverse ocazii gen Craciun, ziua femeii, zile aniversare sau prin evenimente corporate, de genul team building la spa.