In 2009 piata de imbracaminte si incaltaminte din Romania a afisat un declin de 24%, fiind marcata de scaderea accentuata a puterii de cumparare. Situatia a fost insa gestionata de marii retaileri straini in favoarea lor, care s-au extins agresiv incepand cu 2010. Astfel, pana la finalul anului 2012 toti jucatorii importanti din aceste doua industrii erau prezenti pe plan local fie direct, fie prin intermediul francizelor. Penetrarea brandurilor internationale ar fi fost mai mare daca deschiderea centrelor comerciale anuntate nu ar fi fost amanata, se arata in raportul PMR.

La nivelul anului trecut, majoritatea retailerilor straini au raportat vanzari in crestere, H&M, C&A si Peek & Cloppenburg fiind doar cateva dintre companiile care au afisat un avans de peste 20%.

Daca industria de imbracaminte este dominata de branduri internationale, in cazul pietei de incaltaminte companiile locale detin pozitii fruntase. Astfel, Leonardo, Jolidon si Mondex detin cele mai mari retele de magazine din piata locala.

Vanzarile din lanturile de retail, precum galeriile comerciale sau hypermarketuri, au crescut anul trecut la 48% din totalul pietei de imbracaminte si incaltaminte, potrivit datelor PMR.

Citeste si:

De asemenea, ponderea online-ului in acest segment a atins 5% anul trecut, urmand sa fie canalul cu cea mai rapida crestere in anii viitori, arata estimarile firmei de cercetare.

Romanii aloca anual suma de 300 de lei pentru achizitiile de imbracaminte si incaltaminte, potrivit Euromonitor.

Piata locala de incaltaminte de dama, incluzand si importurile de incaltaminte este evaluata la 18 mil. perechi de pantofi.

Industria romaneasca de incaltaminte, confectii si produse de marochinarie numara peste 45.000 de angajati. Este industria cu cea mai mare acoperire externa, avand stabilite contracte comerciale cu firme din 150 tari. Astfel, anul acesta, in premiera, dupa multi ani, dinamica exporturilor (diferenta dintre export si import) de profil a devenit pozitiva, inregistrand o crestere de 10%, fata de o scadere de aproape 10% in 2012. In valori absolute, exporturile de incaltaminte, confectii si accesorii din piele au atins dupa primele sase luni, un excedent de aproape 125 milioane euro, conform Sfera Factor.