“Ultimii trei ani au insemnat pentru Cemacon un proces continuu de restructurare pentru companie, perioada in care principalul nostru focus a fost acela de a acoperi datoriile creditului contractat in 2007. Din 2014 vom intra practic intr-un nou ciclu de viata, ceea ce ne va permite sa fim deschisi catre noi investitii, iar pasul firesc in aceasta directie va fi construirea unei noi fabrici in Romania”, a declarat in exclusivitate pentru wall-street.roLiviu Stoleru, directorul general si presedinte al CA in cadrul Cemacon.
El a precizat ca in acest moment fabrica de la Zalau functioneaza la capacitate maxima, iar cererea este mult mai mare decat volumele vandute.
“In urma restructurarii business-ului ne-am orientat in primul rand pe dezvoltarea de noi produse in portofoliu si cooptarea in echipa a unui management bine pregatit si cu tinte comune cu viziunea grupului. O data cu restructurarea si reesalonarea creditului de 30 de milioane de euro incheiat cu BCR avem in plan ca in 2016 sa inauguram o noua facilitate de productie in tara”, spune seful Cemacon.
El nu a oferit date concrete privind locatia viitoarei fabrici, dar a precizat ca va fi mai mica decat cea de la Zalau.
“In viitoarea facilitate de productie vor fi necesare investitii cuprinse intre 15-18 milioane de euro si vor lucra pana la 100 de angajati, iar capacitatea de productie nu va depasi 300.000 de metri cubi pe an. Este nevoie de o astfel de fabrica pentru a ne extinde business-ul si pentru a creste intr-o perioada de criza”, apreciaza Stoleru.
Intrebat de wall-street.ro ce regiune a intrat in vizorul companiei, seful Cemacon a precizat ca analizeaza mai multe variante, insa cea mai viabila spune ca este regiunea Munteniei.
Reprezentantul companiei a precizat de asemenea ca de anul viitor isi va canaliza activitatea pe dezvoltarea de noi produse , dar si pe o prezenta mai ferma in toate colturile tarii.
“In ceea ce priveste business-ul Cemacon prognozam pentru anul care urmeaza un rulaj in crestere cu cel mult 15%. Practic fabrica din Zalau nu mai poate face fata cererii de blocuri ceramice la nivelul intregii tari, astfel ca o noua investitie devine absolut fireasca si necesara”, mai spune Liviu Stoleru.
Cemacon a raportat rezultate in crestere pe trimestrul al treilea din 2013. Volumele vandute au crescut cu 38%, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2012, respectiv cu 34% in primele 9 luni ale anului 2013, fata de 2012.
Cresterea Cemacon s-a datorat lansarii unei noi game de blocuri ceramice – denumita EvoCeramic - si strategiei de consolidare a retelei de distributie.
Cemacon estimeaza pentru intregul an o evolutie de 40% a business-ului, la peste 50 de milioane de lei (cca. 12 mil. €).
Cemacon este al treilea jucator pe piata producatorilor de blocuri ceramice din Romania, fiind clasat in urma austriecilor de la Wienerberger si a iesenilor de la Brikston (Ceramica Iasi).