Levent Yuksel coordoneaza de la Bucuresti 11 piete, cu 54 de milioane de locuitori, 3.000 de angajati si 5 fabrici. Dupa trei ani in Romania cuvantul prin care descrie industria locala si care revine de cateva ori in discursul sau este “provocator”.

“Sunt momente in care crezi ca recesiunea a luat sfarsit, dupa care iti dai seama ca nu e asa, ca doar tu faci lucruri care mentin business-ul competitiv. Criza nu s-a terminat, insa suntem pe drumul cel bun. Vad cateva semne bune, printre care cresterea PIB, care chiar insa nu se traduce inca in mediul de afaceri. Dar cred ca daca tendinta se mentine, Romania nu mai are nevoie decat de investitii straine directe care vor crea noi locuri de munca si vor creste increderea consumatorilor”, explica CEO-ul PepsiCo Romania.

A fost surprins de scaderea raportata de divizia de bauturi racoritoare, in conditiile in care consumatorii s-au orientat spre produse mai ieftine sau, in unele cazuri, au renuntat definitiv la astfel de cumparaturi.

“Printre tendintele pe care le-am observat s-a numarat orientarea consumatorilor catre produse mai ieftine, in unele cazuri chiar si apa de la robinet, si ceea ce a fost foarte vizibila a fost miscarea catre marcile private. Acest segment a crescut foarte rapid, in ritm cu expansiunea comertului modern. Piata bauturilor racoritoare a scazut cu 11%, nici vremea nu ne-a ajutat foarte mult anul acesta. Temperaturile au fost mai mici cu 3-4 grade, ploile au fost mai dese, ceea ce ne-a afectat”, argumenteaza Levent Yuksel.

Citeste si:

Pentru anul viitor seful PepsiCo Romania ramane realist: o crestere modesta a categoriei bauturilor racoritoare si mentinerea cresterii pe zona snacksurilor.

“Vreau sa ma uit la 2013 la un an in care ne-am resetat. Din experienta mea intotdeauna se intampla la fel: dupa o scadere mare, vine o crestere. Vedem lumina de la capatul tunelului. Nu ma mai refer la prezent ca la o criza, este noul mod de operare. Criza este ceva atunci cand loveste, daca inca mai esti in picioare inseamna ca traversezi o perioada cu provocari. Acesta este noul normal, nu ar trebui sa ne plangem ci sa gasim noi solutii. Peste 5 ani Pepsi va fi pe crestere de doua cifre. La fel si din punct de vedere al profitabilitatii”, conchide Levent Yuksel.

PepsiCo Romania face parte din divizia PepsiCo Europe, liderul pe piata de bauturi si produse alimentare in Europa, cu 43.000 de angajati. In Romania, PepsiCo detine 3 unitati de productie - 2 pentru bauturi racoritoare si una pentru snacks-uri (in Popesti-Leordeni). Compania are peste 2.000 de angajati.

Principalul competitor pe o piata evaluata la circa 2 mld. euro este Coca-Cola.